Sitemap

  1. Blz. 1 Programmarekening 2023
    1. Blz. 2 Programma
      1. Blz. 3 Voorwoord programmarekening 2023
        1. Blz. 4 Voorwoord programmarekening 2023
        2. Blz. 5 Financieel overzicht
        3. Blz. 6 Van 2e bestuursrapportage 2023 naar jaarrekening 2023
      2. Blz. 7 Leeswijzer
        1. Blz. 8 Leeswijzer
      3. Blz. 9 Programma 1: Kwaliteit van Leven
        1. Blz. 10 Omschrijving
        2. Blz. 11 1.1 Een inclusieve samenleving
          1. Blz. 12 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 13 1.1 Een inclusieve samenleving
              1. Blz. 14 Continueren vroegsignalering schuldenproblematiek
              2. Blz. 15 Investeren in begeleiding statushouders en nieuwkomers.
              3. Blz. 16 Inwoners via SEM actief begeleiden naar werk of inkomensondersteuning
          2. Blz. 17 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 18 Toelichting afwijkingen
        3. Blz. 19 1.2 Een gezond verenigingsleven
          1. Blz. 20 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 21 1.2 Een gezond verenigingsleven
              1. Blz. 22 Een actief faciliterende vergunningenaanpak richting verenigingsleven opzetten.
              2. Blz. 23 Ondersteunen verenigingen bij verbreden maatschappelijke rol in kernen
          2. Blz. 24 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 25 Toelichtingen afwijkingen
        4. Blz. 26 1.3 Toekomstbestendig onderwijs
          1. Blz. 27 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 28 1.3 Toekomstbestendig onderwijs
              1. Blz. 29 Bij elke bassischool een tiny forest realiseren
              2. Blz. 30 De campagne ‘’Kal Plat’’ een impuls geven.
              3. Blz. 31 De ontwikkeling van aantallen leerlingen in klassen kritisch volgen.
              4. Blz. 32 Een integraal huisvestingsplan voor het basisonderwijs opstellen
              5. Blz. 33 Investeren in Voor- en Vroegschoolse Interventie (VVE)
              6. Blz. 34 Inzetten op het thema Gezonde groene school
              7. Blz. 35 Meertalig onderwijs in het basisonderwijs stimuleren.
          2. Blz. 36 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 37 Toelichting afwijkingen
        5. Blz. 38 1.4 Ontmoetingsruimten in elke kern
          1. Blz. 39 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 40 Ontmoetingsruimten in elke kern
              1. Blz. 41 In elke kern een gemeenschapshuis of ontmoetingsruimte faciliteren.
              2. Blz. 42 Stimuleren en ondersteunen Hoeskamers
          2. Blz. 43 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 44 Toelichting financiële afwijkingen
        6. Blz. 45 1.5 Sporten en bewegen voor jong en oud
          1. Blz. 46 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 47 1.5 Sporten en bewegen voor jong en oud
              1. Blz. 48 Het accommodatiebeleid continueren.
              2. Blz. 49 Het Sportakkoord verder verdiepen en uitvoeren.
              3. Blz. 50 Onderzoek uitvoeren naar een toekomstbestendige exploitatievorm voor een zwembad in Eijsden.
              4. Blz. 51 Sportverenigingen ondersteunen bij het vergroten van hun levensvatbaarheid en hun maatschappelijke rol.
              5. Blz. 52 Stimuleren participatie en ontmoeting van jongeren.
              6. Blz. 53 Stimuleren vrijwilligerswerk.
          2. Blz. 54 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 55 Toelichting afwijkingen
        7. Blz. 56 1.6 Trendbreuk Eijsden-Margraten
          1. Blz. 57 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 58 Trendbreuk Eijsden-Margraten
              1. Blz. 59 Inzetten op positieve gezondheid en uitvoering geven aan preventie-akkoord.
          2. Blz. 60 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 61 Toelichting afwijkingen
        8. Blz. 62 1.7 Zorg op maat met focus op kostenbeheersing
          1. Blz. 63 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 64 Zorg op maat met focus op kostenbeheersing
              1. Blz. 65 Bevorderen huisvesting voor jeugdige hulpvragers.
              2. Blz. 66 Continueren en versterken jongerenwerk via Trajekt
              3. Blz. 67 De kosten voor WMO en Jeugd scherp monitoren en beleidskaders actualiseren.
              4. Blz. 68 Evalueren en vernieuwen lokaal jeugdbeleid
              5. Blz. 69 Investeren in inzet consulent welzijn jeugd
              6. Blz. 70 Stimuleren mantelzorg en maximeren het budget op € 100.000 per jaar
              7. Blz. 71 Versterken Praktijkondersteuning Huisartsen
          2. Blz. 72 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 73 Toelichting afwijkingen
        9. Blz. 74 1.8 Kunst en cultuur in verbinding met onze inwoners
          1. Blz. 75 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 76 Kunst en cultuur in verbinding met onze inwoners
              1. Blz. 77 Het bibliotheekwerk herijken.
              2. Blz. 78 Inzetten op beschermen, zichtbaar en beleefbaar maken van materieel en immaterieel erfgoed
              3. Blz. 79 Kunst en Cultuurprojecten verbinden met onze jongere inwoners en organisaties.
              4. Blz. 80 Uitvoering geven aan een breed educatief programma kunst en cultuur.
          2. Blz. 81 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 82 Toelichting afwijkingen
        10. Blz. 83 1.9 Mutaties reserves programma 1
          1. Blz. 84 Wat heeft het gekost?
          2. Blz. 85 Toelichting afwijkingen
        11. Blz. 86 Beleidsindicatoren
        12. Blz. 87 Kaderstellende documenten
        13. Blz. 88 Verbonden partijen
        14. Blz. 89 Wat heeft het programma gekost?
      4. Blz. 90 Programma 2: Landbouw, Landschap en Plattelandseconomie
        1. Blz. 91 Omschrijving
        2. Blz. 92 2.1 Behoud en versterken landschapskwaliteiten
          1. Blz. 93 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 94 2.1 Behoud en versterken landschapskwaliteiten
              1. Blz. 95 De herontwikkeling van het Noordal faciliteren.
              2. Blz. 96 Ecologisch bermenbeheer toepassen en stimuleren van lokale initiatieven.
              3. Blz. 97 Een vervolg geven aan de Zuidelijke Maasdalvisie.
              4. Blz. 98 Het project Bloemrijke Akkerranden voortzetten en uitbreiden.
              5. Blz. 99 Instellen landschapsfonds
              6. Blz. 100 Kleine landschapselementen in beeld brengen en handhaven op behoud hiervan.
              7. Blz. 101 Nieuwe verdienmodellen ontwikkelen rondom beheer van het landschap.
              8. Blz. 102 Samen met de Provincie bezien hoe invulling te geven aan het bomenplan.
          2. Blz. 103 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 104 Toelichting afwijkingen
        3. Blz. 105 2.2 Transformatie van de landbouw
          1. Blz. 106 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 107 2.2 Transformatie van de landbouw
              1. Blz. 108 De schooljeugd bewust maken van duurzaam lokaal voedsel en reductie van voedselverspilling.
              2. Blz. 109 De trekkersrol van het programma Landbouw en Landschap in het Middengebied continueren.
              3. Blz. 110 Een aanspreekpunt voor de agrarische sector instellen.
              4. Blz. 111 Een lokaal actieplan ´transformatie van de landbouw´ uitwerken.
              5. Blz. 112 Het project Korte Keten Zeker (w)eten continueren en doorontwikkelen.
              6. Blz. 113 Het stroopgedachtegoed en initiatieven rondom ´koop lokaal´ ondersteunen.
          2. Blz. 114 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 115 Toelichting afwijkingen
        4. Blz. 116 2.3 Vrijetijdseconomie in balans met landschap en leefomgeving
          1. Blz. 117 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 118 2.3 Vrijetijdseconomie in balans met landschap en leefomgeving
              1. Blz. 119 De aanpak ´Innovatief Investeren´ doorontwikkelen.
              2. Blz. 120 De evenementendruk rondom toertochten doseren en spreiden.
              3. Blz. 121 Een lokaal actieplan vrijetijdseconomie uitwerken.
              4. Blz. 122 Het ambassadeurschap Cittaslow verder uitbouwen.
              5. Blz. 123 Ondersteuning geven aan wielerevenementen.
              6. Blz. 124 Samenwerking bevorderen tussen ondernemers onderling en met de gemeente
              7. Blz. 125 Uitbreiding van Knopen lopen en de wandelinfrastructuur beperken tot realisatie van Ommetjes.
              8. Blz. 126 Verdere uitvoering geven aan het programma Verantwoord op Weg.
          2. Blz. 127 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 128 Toelichting afwijkingen
        5. Blz. 129 2.4 Mutaties reserves programma 2
          1. Blz. 130 Wat heeft het gekost?
          2. Blz. 131 Toelichtingen afwijkingen
        6. Blz. 132 Beleidsindicatoren
        7. Blz. 133 Kaderstellende documenten
        8. Blz. 134 Verbonden partijen
        9. Blz. 135 Wat heeft het programma gekost?
      5. Blz. 136 Programma 3: Duurzaamheid en Klimaatverandering
        1. Blz. 137 Omschrijving
        2. Blz. 138 3.1 Op weg naar een energieneutrale toekomst
          1. Blz. 139 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 140 3.1 Meerjaren uitvoeringsprogramma klimaat- en energieopgaven
              1. Blz. 141 Aansluiten bij een regionaal duurzaamheidsloket.
              2. Blz. 142 De projecten ´zorgeloos zonnepanelen´, ´plus je huis´, en ´dubbel duurzaam´ voortzetten.
              3. Blz. 143 Een aanpak ´bevorderen duurzaam bouwen´ uitwerken.
              4. Blz. 144 Een integraal laadpalenbeleid opstellen voor auto´s en fietsen.
              5. Blz. 145 Een rentevoorstel uitwerken voor duurzaamheidsleningen.
              6. Blz. 146 Een RES 2.0 opstellen.
              7. Blz. 147 Een uitvoeringsprogramma Transitievisie Warmte opstellen.
              8. Blz. 148 Het fietsgebruik binnen de organisatie promoten.
              9. Blz. 149 Het gemeentelijk vastgoed verduurzamen en sturen op verdere verduurzaming van scholen, gemeenschapsaccommodaties en huurwoningen.
              10. Blz. 150 Informatie- en kennisoverdracht organiseren
              11. Blz. 151 Lokale initiatieven actief stimuleren en ondersteunen.
              12. Blz. 152 Verduurzamen openbare verlichting.
          2. Blz. 153 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 154 Toelichting afwijkingen
        3. Blz. 155 3.2 Aan de slag met klimaatadaptatie
          1. Blz. 156 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 157 3.2 Aan de slag met klimaatadaptatie
              1. Blz. 158 Een uitvoeringsprogramma Hitte en Droogte opstellen.
              2. Blz. 159 Het afkoppelen van hemelwater stimuleren: impuls geven aan regentonnenactie, ontstenen/vergroenen tuinen en Water in Balans.
              3. Blz. 160 Het Waterplan 2023 – 2027 opstellen.
        4. Blz. 161 3.3 Optimaliseren luchtkwaliteiten
          1. Blz. 162 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 163 Optimaliseren luchtkwaliteiten
              1. Blz. 164 De luchtmetingen monitoren en vertalen in te nemen maatregelen.
              2. Blz. 165 De samenwerking en lobby met de Provincie en buurgemeenten over de grens verstevigen.
              3. Blz. 166 Een aanpak stikstof-reductie uitwerken.
              4. Blz. 167 Voorlichtingscampagnes organiseren rondom houtstook en kachels en handhaven daarop.
          2. Blz. 168 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 169 Toelichting afwijkingen
        5. Blz. 170 3.4 Van afval tot grondstof
          1. Blz. 171 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 172 Van afval tot grondstof
              1. Blz. 173 De gewijzigde ophaalfrequentie en het functioneren van ondergrondse containers monitoren en evalueren
              2. Blz. 174 Uitvoering geven aan het Grondstoffenplan.
          2. Blz. 175 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 176 Toelichting afwijkingen
        6. Blz. 177 3.5 Mutaties reserves programma 3
          1. Blz. 178 Wat heeft het gekost?
          2. Blz. 179 Toelichting afwijkingen
        7. Blz. 180 Beleidsindicatoren
        8. Blz. 181 Kaderstellende documenten
        9. Blz. 182 Verbonden partijen
        10. Blz. 183 Wat heeft het programma gekost?
      6. Blz. 184 Programma 4: Wonen en Leefomgeving
        1. Blz. 185 Omschrijving
        2. Blz. 186 4.1 Woningbouw naar behoefte in elke kern
          1. Blz. 187 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 188 4.1 Woningbouw naar behoefte in elke kern
              1. Blz. 189 De mogelijkheden tot zelfbewoningsplicht en het instellen van een huisvestingsverordening verkennen.
              2. Blz. 190 De starterslening continueren / Nieuwbouw van starterswoningen stimuleren en faciliteren middels een starters-arrangement
              3. Blz. 191 Een TaskForce wonen instellen.
              4. Blz. 192 Instrumentarium inzetten dat bijdraagt aan versnelling woningbouw
              5. Blz. 193 Nieuwe flexibele woonvormen verkennen.
              6. Blz. 194 Op basis van integraal woningbouwplan vastgestelde omgevingsplannen voorleggen aan de raad.
              7. Blz. 195 Opstellen en uitvoering geven aan prestatieafspraken
              8. Blz. 196 Transformeren leegstaande en/of vrijkomende boerderijen en historische panden.
              9. Blz. 197 Uitvoering geven aan de gebiedsontwikkelingen Poort van het Heuvelland, de stationsomgeving Eijsden en de kern Cadier & Keer.
          2. Blz. 198 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 199 Toelichting afwijkingen
        3. Blz. 200 4.2 Zorgvuldige implementatie Omgevingswet
          1. Blz. 201 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 202 4.2 Zorgvuldige implementatie Omgevingswet
              1. Blz. 203 Betrekken raad bij implementatie Omgevingswet.
              2. Blz. 204 Het vergunningenproces versnellen en het nieuwe werken op grond van de Omgevingswet vorm en inhoud geven.
              3. Blz. 205 Impact Omgevingswet en Wpkb monitoren.
              4. Blz. 206 Implementatie Omgevingsvisie.
              5. Blz. 207 Investeren in kennis en kunde rondom de Omgevingswet zowel bij de organisatie als het bestuur als de raad.
              6. Blz. 208 Voorbereiden totstandkoming Omgevingsplan.
          2. Blz. 209 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 210 Toelichting afwijkingen
        4. Blz. 211 4.3 Veilige fiets- en wandelverbindingen
          1. Blz. 212 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 213 4.3 Veilige fiets- en wandelverbindingen
              1. Blz. 214 Opstellen en uitvoering geven aan fietsplan.
              2. Blz. 215 Samen met scholen invulling geven aan veilige school-thuis-routes en veilige schoolomgevingen.
              3. Blz. 216 Uitvoering geven aan het Convenant Platform Zorgvragers: toegankelijkheid van de openbare ruimte voor minder validen verbeteren
              4. Blz. 217 Uitvoering geven aan het Gemeentelijke Verkeers- en Vervoersplan.
              5. Blz. 218 Veilige oversteek Termaar - Margraten realiseren.
        5. Blz. 219 4.4 Aanpak parkeren in Eijsden en Margraten
          1. Blz. 220 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 221 4.4. Aanpak parkeren in Eijsden en Margraten
              1. Blz. 222 Parkeeronderzoeken uitvoeren in de kern Margraten en Eijsden.
              2. Blz. 223 Uitvoering geven aan een verkeerscirculatieplan in de kern Eijsden.
          2. Blz. 224 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 225 Toelichting afwijkingen
        6. Blz. 226 4.5 Optimalisatie bereikbaarheid kernen
          1. Blz. 227 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 228 Optimalisatie bereikbaarheid kernen
              1. Blz. 229 Continueren uitvoering plan Verantwoord op Weg.
              2. Blz. 230 De verkeersproblematiek Keerderberg via de ´Poort van het Heuvelland´ aanpakken.
              3. Blz. 231 Onderzoek uitvoeren naar betere en veiligere verkeersdoorstroming in en rondom de kern Margraten.
          2. Blz. 232 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 233 Toelichting afwijkingen
        7. Blz. 234 4.6 Openbare ruimte als visitekaartje
          1. Blz. 235 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 236 Openbare ruimte als visitekaartje
              1. Blz. 237 Bij nieuwbouwplannen en bij reconstructie van wegen vergroening en ruimtes voor ontspanning/ontmoeting integreren.
              2. Blz. 238 Bloemrijke stroken of percelen in en rondom de kernen realiseren.
              3. Blz. 239 Onverkort uitvoering geven aan het wegenbeleidsplan en verankeren het MIP en MOP meerjarig in de begroting.
              4. Blz. 240 Ruimte scheppen voor het adopteren van de inrichting en/of het beheer van de openbare ruimte.
              5. Blz. 241 Uitvoering geven aan GRP.
              6. Blz. 242 Verdere uitvoering geven aan het groenbeleidsplan en stellen een groenstructuurplan op.
              7. Blz. 243 Vergroening door inwoners stimuleren.
          2. Blz. 244 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 245 Toelichting afwijkingen
        8. Blz. 246 4.7 Vastgoed
          1. Blz. 247 Wat heeft het gekost
          2. Blz. 248 Toelichting afwijkingen
        9. Blz. 249 4.8 Mutaties reserves programma 4
          1. Blz. 250 Wat heeft het gekost?
          2. Blz. 251 Toelichting afwijkingen
        10. Blz. 252 Beleidsindicatoren
        11. Blz. 253 Verbonden partijen
        12. Blz. 254 Kaderstellende documenten
        13. Blz. 255 Wat heeft het programma gekost?
      7. Blz. 256 Programma 5: Bestuur en dienstverlening
        1. Blz. 257 Omschrijving
        2. Blz. 258 5.1 De zichtbaarheid en communicatie over dienstverlening, burgerparticipatie en de activiteiten vergroten.
          1. Blz. 259 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 260 5.1. De zichtbaarheid en communicatie over dienstverlening, burgerparticipatie en de activiteiten vergroten.
              1. Blz. 261 Communiceren op het niveau van B1, hetgeen de standaard wordt.
              2. Blz. 262 De advies- en relatiekracht van de ambtelijke organisatie versterken.
              3. Blz. 263 De visie op dienstverlening updaten en verder tot uitvoering brengen.
              4. Blz. 264 De zichtbaarheid en communicatie over dienstverlening, burgerparticipatie en de activiteiten binnen de thema´s vergroten.
              5. Blz. 265 Inwoners actief betrekken bij verbeterprocessen rondom dienstverlening.
              6. Blz. 266 Tweejaarlijks een benchmarkonderzoek uitvoeren.
          2. Blz. 267 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 268 Toelichting afwijkingen
        3. Blz. 269 5.2 Een open en transparant Bestuur
          1. Blz. 270 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 271 5.2 een open en transparant bestuur
              1. Blz. 272 De aanbevelingen van Necker van Naem vertalen in een plan van aanpak.
              2. Blz. 273 Uitvoering geven aan de Wet Open Overheid.
          2. Blz. 274 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 275 Toelichting afwijkingen
        4. Blz. 276 5.3 Inspraak is een vanzelfsprekendheid
          1. Blz. 277 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 278 5.3. Inspraak is een vanzelfsprekendheid
              1. Blz. 279 De inzet rondom burger- en overheidsparticipatie doorontwikkelen.
              2. Blz. 280 Een pilot ´stimuleren gemeenschapskracht´ uitwerken en implementeren.
              3. Blz. 281 Een plan ´kinderinspraak´ uitwerken en implementeren.
          2. Blz. 282 Wat heeft het gekost!
          3. Blz. 283 Toelichting afwijkingen
        5. Blz. 284 5.4 Een gezonde en solide financiële huishouding
          1. Blz. 285 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 286 5.4 Een gezonde en solide financiële huishouding
              1. Blz. 287 Behoud van de ratio van het weerstandsvermogen boven de norm van 2.
              2. Blz. 288 De OZB maximaal laten stijgen met de inflatiecorrectie.
              3. Blz. 289 Uitvoering geven aan het provinciaal verdiepingsonderzoek.
              4. Blz. 290 Voorbereidingen treffen rondom de nieuwe eisen rondom rechtmatigheid.
          2. Blz. 291 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 292 Toelichting afwijkingen
        6. Blz. 293 5.5 Doelgericht samenwerken
          1. Blz. 294 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 295 Doelgericht samenwerken
              1. Blz. 296 De samenwerking met de buurgemeenten aan de andere kant van de grens intensiveren.
              2. Blz. 297 Een nadere verkenning en evaluatie op samenwerking uitvoeren
          2. Blz. 298 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 299 Toelichting afwijkingen
        7. Blz. 300 5.6 Een goed toegankelijke en veilige ICT-omgeving
          1. Blz. 301 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 302 Een goed toegankelijke en veilige ICT-omgeving
              1. Blz. 303 Een ontwikkelagenda ICT/informatiemanagement inclusief een meerjaren investeringsagenda opstellen.
              2. Blz. 304 Onderzoeken wat de impact is van het al dan niet toetreden tot de gemeenschappelijke regeling Historisch Centrum Limburg (HCL).
              3. Blz. 305 Planmatig uitvoering geven aan de W.O.O.
          2. Blz. 306 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 307 Toelichting afwijkingen
        8. Blz. 308 5.7 Veiligheid; een gezamenlijke verantwoordelijkheid
          1. Blz. 309 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 310 Veiligheid; een gezamenlijke verantwoordelijkheid
              1. Blz. 311 Bewonersplatforms, buurtnetwerken en buurtbemiddeling instellen.
              2. Blz. 312 Het gebruik van de fixi-app stimuleren voor het melden van onveilige situaties.
              3. Blz. 313 In beeld brengen van overlastgevende bedrijven in de wijk en ondernemers die willen verplaatsen. Tevens aanpak uitwerken.
              4. Blz. 314 Inzet van het Keurmerk Veilig Ondernemen (KVO) op bedrijventerreinen continueren.
              5. Blz. 315 Uitvoering geven aan Integraal VeiligheidsPlan 2020 - 2023.
          2. Blz. 316 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 317 Toelichting afwijkingen
        9. Blz. 318 5.8 Ondermijning een halt toeroepen
          1. Blz. 319 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 320 Ondermijning een halt toeroepen
              1. Blz. 321 Bewustwordingscampagnes rondom ondermijning opzetten.
              2. Blz. 322 De integrale ondermijningsbeelden verdiepen en de aanpak ondermijning hierop afstemmen.
              3. Blz. 323 Flankerend beleid (zoals bibob, damocles, drank- en horecaregels etc.) actief inzetten.
              4. Blz. 324 Gerichte acties met inzet van Flexteams uitvoeren.
        10. Blz. 325 5.9 Jeugdproblematiek in de greep
          1. Blz. 326 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 327 Jeugdproblematiek in de greep
              1. Blz. 328 Inzetten op een gezamenlijke aanpak van de jeugdproblematiek.
              2. Blz. 329 Preventievoorlichting, controle & handhaving rondom alcohol en drugs voortzetten.
        11. Blz. 330 5.10 Personeel
          1. Blz. 331 Personeel
          2. Blz. 332 Overhead
          3. Blz. 333 Wat heeft het gekost?
          4. Blz. 334 Toelichting afwijkingen
        12. Blz. 335 5.11 Mutaties reserves programma 5
          1. Blz. 336 Wat heeft het gekost?
          2. Blz. 337 Toelichting afwijkingen
        13. Blz. 338 Beleidsindicatoren
        14. Blz. 339 Kaderstellende documenten
        15. Blz. 340 Verbonden partijen
        16. Blz. 341 Wat heeft het programma gekost?
      8. Blz. 342 Overzicht algemene dekkingsmiddelen
        1. Blz. 343 Overzicht Algemene dekkingsmiddelen
        2. Blz. 344 Toelichting
      9. Blz. 345 Onvoorziene uitgaven
        1. Blz. 346 Onvoorziene uitgaven 2023
      10. Blz. 347 Paragrafen
        1. Blz. 348 Paragraaf 1: Lokale heffingen
          1. Blz. 349 Inleiding
          2. Blz. 350 Totaaloverzicht
          3. Blz. 351 Paragraaf 1: Lokale heffingen
        2. Blz. 352 Paragraaf 2: Weerstandsvermogen en risicobeheersing
          1. Blz. 353 Paragraaf 2: Weerstandsvermogen en risicobeheersing
          2. Blz. 354 Toelichting volgnummers tabel
          3. Blz. 355 Kengetallen
          4. Blz. 356 Tabel kengetallen
          5. Blz. 357 Toelichting kengetallen
        3. Blz. 358 Paragraaf 3: Kapitaalgoederen
          1. Blz. 359 Paragraaf 3: Kapitaalgoederen
          2. Blz. 360 Toelichting
          3. Blz. 361 Tabel onderhoudstoestand
          4. Blz. 362 Wegen
          5. Blz. 363 Toelichting
        4. Blz. 364 Paragraaf 4: Financiering
          1. Blz. 365 Paragraaf 4: Financiering
          2. Blz. 366 De plannen van het beleid voor het risiscobeheer
          3. Blz. 367 Renterisiconorm
          4. Blz. 368 Kaderstellende documenten
        5. Blz. 369 Paragraaf 5: Bedrijfsvoering
          1. Blz. 370 Paragraaf 5: Bedrijfsvoering
          2. Blz. 371 Omschrijving
          3. Blz. 372 Kaderstellende documenten
        6. Blz. 373 Paragraaf 6: Verbonden partijen
          1. Blz. 374 Inleiding
          2. Blz. 375 tabel
          3. Blz. 376 Paragraaf 6: Verbonden partijen
        7. Blz. 377 Paragraaf 7: Grondbeleid
          1. Blz. 378 Paragraaf 7: Grondbeleid
          2. Blz. 379 Financiële tabel
          3. Blz. 380 Toelichting
          4. Blz. 381 Toelichting
          5. Blz. 382 Woningbouwopgave 2022-2030 Eijsden-Margraten
      11. Blz. 383 Financiële jaarrekening 2023
        1. Blz. 384 Overzicht van baten en lasten
          1. Blz. 385 Overzicht van baten en lasten
        2. Blz. 386 Balans
          1. Blz. 387 Balans activa
          2. Blz. 388 Balans passiva
      12. Blz. 389 Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
        1. Blz. 390 Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
      13. Blz. 391 Toelichting op de balans
        1. Blz. 392 Tekst vaste activa
        2. Blz. 393 Verloop vaste activa
        3. Blz. 394 Tekst algemeen
        4. Blz. 395 Toelichting
        5. Blz. 396 Verloop immateriële vaste activa
        6. Blz. 397 Toelichting
        7. Blz. 398 Kapitaal verstrekkingen
        8. Blz. 399 Toelichting
        9. Blz. 400 Leningen aan deelnemingen
        10. Blz. 401 Overige langlopende leningen
        11. Blz. 402 Leningen aan deelnemingen
        12. Blz. 403 Verloop leningen aan deelnemingen
        13. Blz. 404 Overige langlopende leningen
        14. Blz. 405 Verloop ov ll leningen
        15. Blz. 406 overzicht benaderde actuele waarde
        16. Blz. 407 verloop voorraden
        17. Blz. 408 tekst oh voorraden
        18. Blz. 409 tabel spec voorr oh werk
        19. Blz. 410 tabel exploit
        20. Blz. 411 Tekst na exploitatie
        21. Blz. 412 Tabel te vorderen
        22. Blz. 413 tekst voor liq mid
        23. Blz. 414 staatje liq middelen
        24. Blz. 415 tekst overlopende activa
        25. Blz. 416 Tabel EU
        26. Blz. 417 nadere toelichting EU
        27. Blz. 418 Staatje Zon MW
        28. Blz. 419 Vaste passiva
        29. Blz. 420 Verloop reserves en voorzieningen
        30. Blz. 421 tekst gedet verloopoverzi
        31. Blz. 422 Overzicht reserves
        32. Blz. 423 Toelichting
        33. Blz. 424 Overzicht Voorzieningen
        34. Blz. 425 Opmerking reserves
        35. Blz. 426 Toelichting Reserves en Voorzieningen 2023
        36. Blz. 427 tekst vaste schuld
        37. Blz. 428 Overzicht vaste schulden
        38. Blz. 429 Overzicht verloop leningen
        39. Blz. 430 tekst verloop lening
        40. Blz. 431 Langlopende leningen
        41. Blz. 432 staatje ll lening
        42. Blz. 433 tekst rentelast
        43. Blz. 434 Vlottende passiva
        44. Blz. 435 Vlottende passiva
        45. Blz. 436 Tekst tussen vlott en overl
        46. Blz. 437 Overlopende passiva
        47. Blz. 438 Overlopende passiva
        48. Blz. 439 Verloop EU en NL
        49. Blz. 440 Niet in de balans opgenomen verplichtingen
        50. Blz. 441 Toelichting
        51. Blz. 442 Overzicht lease
      14. Blz. 443 Incidentele baten en lasten
        1. Blz. 444 Incidentele baten en lasten
        2. Blz. 445 Toelichting
      15. Blz. 446 Wet Normering Topinkomens (WNT)
        1. Blz. 447 Wet normering Topinkomens
        2. Blz. 448 Toelichting
      16. Blz. 449 Rechtmatigheidsverantwoording
        1. Blz. 450 rechtmatigheidsverantwoording
        2. Blz. 451 Toelichting
      17. Blz. 452 Staat van herkomst en besteding van middelen (kastroomoverzicht)
        1. Blz. 453 Staat van herkomst en besteding van middelen
      18. Blz. 454 Single information Single Audit (SiSa)
        1. Blz. 455 SiSa
      19. Blz. 456 Bijlagen
        1. Blz. 457 A. Overzicht restantkredieten ultimo 2023
          1. Blz. 458 overzicht
        2. Blz. 459 B. Rekening 2023 conform taakvelden BBV
          1. Blz. 460 Recapitulatie jaarrekening 2023 conform taakvelden
    2. Activiteiten
    3. Overzicht
    4. Zoeken
    5. Publicatie bijlagen
    6. Contact
    7. PrivacyStatement
    8. Sitemap