-
Blz. 1
Programmarekening 2023
-
Blz. 2
Programma
-
Blz. 3
Voorwoord programmarekening 2023
-
Blz. 4
Voorwoord programmarekening 2023
-
Blz. 5
Financieel overzicht
-
Blz. 6
Van 2e bestuursrapportage 2023 naar jaarrekening 2023
-
Blz. 7
Leeswijzer
-
Blz. 8
Leeswijzer
-
Blz. 9
Programma 1: Kwaliteit van Leven
-
Blz. 10
Omschrijving
-
Blz. 11
1.1 Een inclusieve samenleving
-
Blz. 12
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 13
1.1 Een inclusieve samenleving
-
Blz. 14
Continueren vroegsignalering schuldenproblematiek
-
Blz. 15
Investeren in begeleiding statushouders en nieuwkomers.
-
Blz. 16
Inwoners via SEM actief begeleiden naar werk of inkomensondersteuning
-
Blz. 17
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 18
Toelichting afwijkingen
-
Blz. 19
1.2 Een gezond verenigingsleven
-
Blz. 20
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 21
1.2 Een gezond verenigingsleven
-
Blz. 22
Een actief faciliterende vergunningenaanpak richting verenigingsleven opzetten.
-
Blz. 23
Ondersteunen verenigingen bij verbreden maatschappelijke rol in kernen
-
Blz. 24
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 25
Toelichtingen afwijkingen
-
Blz. 26
1.3 Toekomstbestendig onderwijs
-
Blz. 27
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 28
1.3 Toekomstbestendig onderwijs
-
Blz. 29
Bij elke bassischool een tiny forest realiseren
-
Blz. 30
De campagne ‘’Kal Plat’’ een impuls geven.
-
Blz. 31
De ontwikkeling van aantallen leerlingen in klassen kritisch volgen.
-
Blz. 32
Een integraal huisvestingsplan voor het basisonderwijs opstellen
-
Blz. 33
Investeren in Voor- en Vroegschoolse Interventie (VVE)
-
Blz. 34
Inzetten op het thema Gezonde groene school
-
Blz. 35
Meertalig onderwijs in het basisonderwijs stimuleren.
-
Blz. 36
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 37
Toelichting afwijkingen
-
Blz. 38
1.4 Ontmoetingsruimten in elke kern
-
Blz. 39
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 40
Ontmoetingsruimten in elke kern
-
Blz. 41
In elke kern een gemeenschapshuis of ontmoetingsruimte faciliteren.
-
Blz. 42
Stimuleren en ondersteunen Hoeskamers
-
Blz. 43
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 44
Toelichting financiële afwijkingen
-
Blz. 45
1.5 Sporten en bewegen voor jong en oud
-
Blz. 46
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 47
1.5 Sporten en bewegen voor jong en oud
-
Blz. 48
Het accommodatiebeleid continueren.
-
Blz. 49
Het Sportakkoord verder verdiepen en uitvoeren.
-
Blz. 50
Onderzoek uitvoeren naar een toekomstbestendige exploitatievorm voor een zwembad in Eijsden.
-
Blz. 51
Sportverenigingen ondersteunen bij het vergroten van hun levensvatbaarheid en hun maatschappelijke rol.
-
Blz. 52
Stimuleren participatie en ontmoeting van jongeren.
-
Blz. 53
Stimuleren vrijwilligerswerk.
-
Blz. 54
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 55
Toelichting afwijkingen
-
Blz. 56
1.6 Trendbreuk Eijsden-Margraten
-
Blz. 57
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 58
Trendbreuk Eijsden-Margraten
-
Blz. 59
Inzetten op positieve gezondheid en uitvoering geven aan preventie-akkoord.
-
Blz. 60
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 61
Toelichting afwijkingen
-
Blz. 62
1.7 Zorg op maat met focus op kostenbeheersing
-
Blz. 63
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 64
Zorg op maat met focus op kostenbeheersing
-
Blz. 65
Bevorderen huisvesting voor jeugdige hulpvragers.
-
Blz. 66
Continueren en versterken jongerenwerk via Trajekt
-
Blz. 67
De kosten voor WMO en Jeugd scherp monitoren en beleidskaders actualiseren.
-
Blz. 68
Evalueren en vernieuwen lokaal jeugdbeleid
-
Blz. 69
Investeren in inzet consulent welzijn jeugd
-
Blz. 70
Stimuleren mantelzorg en maximeren het budget op € 100.000 per jaar
-
Blz. 71
Versterken Praktijkondersteuning Huisartsen
-
Blz. 72
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 73
Toelichting afwijkingen
-
Blz. 74
1.8 Kunst en cultuur in verbinding met onze inwoners
-
Blz. 75
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 76
Kunst en cultuur in verbinding met onze inwoners
-
Blz. 77
Het bibliotheekwerk herijken.
-
Blz. 78
Inzetten op beschermen, zichtbaar en beleefbaar maken van materieel en immaterieel erfgoed
-
Blz. 79
Kunst en Cultuurprojecten verbinden met onze jongere inwoners en organisaties.
-
Blz. 80
Uitvoering geven aan een breed educatief programma kunst en cultuur.
-
Blz. 81
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 82
Toelichting afwijkingen
-
Blz. 83
1.9 Mutaties reserves programma 1
-
Blz. 84
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 85
Toelichting afwijkingen
-
Blz. 86
Beleidsindicatoren
-
Blz. 87
Kaderstellende documenten
-
Blz. 88
Verbonden partijen
-
Blz. 89
Wat heeft het programma gekost?
-
Blz. 90
Programma 2: Landbouw, Landschap en Plattelandseconomie
-
Blz. 91
Omschrijving
-
Blz. 92
2.1 Behoud en versterken landschapskwaliteiten
-
Blz. 93
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 94
2.1 Behoud en versterken landschapskwaliteiten
-
Blz. 95
De herontwikkeling van het Noordal faciliteren.
-
Blz. 96
Ecologisch bermenbeheer toepassen en stimuleren van lokale initiatieven.
-
Blz. 97
Een vervolg geven aan de Zuidelijke Maasdalvisie.
-
Blz. 98
Het project Bloemrijke Akkerranden voortzetten en uitbreiden.
-
Blz. 99
Instellen landschapsfonds
-
Blz. 100
Kleine landschapselementen in beeld brengen en handhaven op behoud hiervan.
-
Blz. 101
Nieuwe verdienmodellen ontwikkelen rondom beheer van het landschap.
-
Blz. 102
Samen met de Provincie bezien hoe invulling te geven aan het bomenplan.
-
Blz. 103
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 104
Toelichting afwijkingen
-
Blz. 105
2.2 Transformatie van de landbouw
-
Blz. 106
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 107
2.2 Transformatie van de landbouw
-
Blz. 108
De schooljeugd bewust maken van duurzaam lokaal voedsel en reductie van voedselverspilling.
-
Blz. 109
De trekkersrol van het programma Landbouw en Landschap in het Middengebied continueren.
-
Blz. 110
Een aanspreekpunt voor de agrarische sector instellen.
-
Blz. 111
Een lokaal actieplan ´transformatie van de landbouw´ uitwerken.
-
Blz. 112
Het project Korte Keten Zeker (w)eten continueren en doorontwikkelen.
-
Blz. 113
Het stroopgedachtegoed en initiatieven rondom ´koop lokaal´ ondersteunen.
-
Blz. 114
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 115
Toelichting afwijkingen
-
Blz. 116
2.3 Vrijetijdseconomie in balans met landschap en leefomgeving
-
Blz. 117
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 118
2.3 Vrijetijdseconomie in balans met landschap en leefomgeving
-
Blz. 119
De aanpak ´Innovatief Investeren´ doorontwikkelen.
-
Blz. 120
De evenementendruk rondom toertochten doseren en spreiden.
-
Blz. 121
Een lokaal actieplan vrijetijdseconomie uitwerken.
-
Blz. 122
Het ambassadeurschap Cittaslow verder uitbouwen.
-
Blz. 123
Ondersteuning geven aan wielerevenementen.
-
Blz. 124
Samenwerking bevorderen tussen ondernemers onderling en met de gemeente
-
Blz. 125
Uitbreiding van Knopen lopen en de wandelinfrastructuur beperken tot realisatie van Ommetjes.
-
Blz. 126
Verdere uitvoering geven aan het programma Verantwoord op Weg.
-
Blz. 127
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 128
Toelichting afwijkingen
-
Blz. 129
2.4 Mutaties reserves programma 2
-
Blz. 130
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 131
Toelichtingen afwijkingen
-
Blz. 132
Beleidsindicatoren
-
Blz. 133
Kaderstellende documenten
-
Blz. 134
Verbonden partijen
-
Blz. 135
Wat heeft het programma gekost?
-
Blz. 136
Programma 3: Duurzaamheid en Klimaatverandering
-
Blz. 137
Omschrijving
-
Blz. 138
3.1 Op weg naar een energieneutrale toekomst
-
Blz. 139
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 140
3.1 Meerjaren uitvoeringsprogramma klimaat- en energieopgaven
-
Blz. 141
Aansluiten bij een regionaal duurzaamheidsloket.
-
Blz. 142
De projecten ´zorgeloos zonnepanelen´, ´plus je huis´, en ´dubbel duurzaam´ voortzetten.
-
Blz. 143
Een aanpak ´bevorderen duurzaam bouwen´ uitwerken.
-
Blz. 144
Een integraal laadpalenbeleid opstellen voor auto´s en fietsen.
-
Blz. 145
Een rentevoorstel uitwerken voor duurzaamheidsleningen.
-
Blz. 146
Een RES 2.0 opstellen.
-
Blz. 147
Een uitvoeringsprogramma Transitievisie Warmte opstellen.
-
Blz. 148
Het fietsgebruik binnen de organisatie promoten.
-
Blz. 149
Het gemeentelijk vastgoed verduurzamen en sturen op verdere verduurzaming van scholen, gemeenschapsaccommodaties en huurwoningen.
-
Blz. 150
Informatie- en kennisoverdracht organiseren
-
Blz. 151
Lokale initiatieven actief stimuleren en ondersteunen.
-
Blz. 152
Verduurzamen openbare verlichting.
-
Blz. 153
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 154
Toelichting afwijkingen
-
Blz. 155
3.2 Aan de slag met klimaatadaptatie
-
Blz. 156
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 157
3.2 Aan de slag met klimaatadaptatie
-
Blz. 158
Een uitvoeringsprogramma Hitte en Droogte opstellen.
-
Blz. 159
Het afkoppelen van hemelwater stimuleren: impuls geven aan regentonnenactie, ontstenen/vergroenen tuinen en Water in Balans.
-
Blz. 160
Het Waterplan 2023 – 2027 opstellen.
-
Blz. 161
3.3 Optimaliseren luchtkwaliteiten
-
Blz. 162
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 163
Optimaliseren luchtkwaliteiten
-
Blz. 164
De luchtmetingen monitoren en vertalen in te nemen maatregelen.
-
Blz. 165
De samenwerking en lobby met de Provincie en buurgemeenten over de grens verstevigen.
-
Blz. 166
Een aanpak stikstof-reductie uitwerken.
-
Blz. 167
Voorlichtingscampagnes organiseren rondom houtstook en kachels en handhaven daarop.
-
Blz. 168
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 169
Toelichting afwijkingen
-
Blz. 170
3.4 Van afval tot grondstof
-
Blz. 171
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 172
Van afval tot grondstof
-
Blz. 173
De gewijzigde ophaalfrequentie en het functioneren van ondergrondse containers monitoren en evalueren
-
Blz. 174
Uitvoering geven aan het Grondstoffenplan.
-
Blz. 175
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 176
Toelichting afwijkingen
-
Blz. 177
3.5 Mutaties reserves programma 3
-
Blz. 178
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 179
Toelichting afwijkingen
-
Blz. 180
Beleidsindicatoren
-
Blz. 181
Kaderstellende documenten
-
Blz. 182
Verbonden partijen
-
Blz. 183
Wat heeft het programma gekost?
-
Blz. 184
Programma 4: Wonen en Leefomgeving
-
Blz. 185
Omschrijving
-
Blz. 186
4.1 Woningbouw naar behoefte in elke kern
-
Blz. 187
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 188
4.1 Woningbouw naar behoefte in elke kern
-
Blz. 189
De mogelijkheden tot zelfbewoningsplicht en het instellen van een huisvestingsverordening verkennen.
-
Blz. 190
De starterslening continueren / Nieuwbouw van starterswoningen stimuleren en faciliteren middels een starters-arrangement
-
Blz. 191
Een TaskForce wonen instellen.
-
Blz. 192
Instrumentarium inzetten dat bijdraagt aan versnelling woningbouw
-
Blz. 193
Nieuwe flexibele woonvormen verkennen.
-
Blz. 194
Op basis van integraal woningbouwplan vastgestelde omgevingsplannen voorleggen aan de raad.
-
Blz. 195
Opstellen en uitvoering geven aan prestatieafspraken
-
Blz. 196
Transformeren leegstaande en/of vrijkomende boerderijen en historische panden.
-
Blz. 197
Uitvoering geven aan de gebiedsontwikkelingen Poort van het Heuvelland, de stationsomgeving Eijsden en de kern Cadier & Keer.
-
Blz. 198
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 199
Toelichting afwijkingen
-
Blz. 200
4.2 Zorgvuldige implementatie Omgevingswet
-
Blz. 201
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 202
4.2 Zorgvuldige implementatie Omgevingswet
-
Blz. 203
Betrekken raad bij implementatie Omgevingswet.
-
Blz. 204
Het vergunningenproces versnellen en het nieuwe werken op grond van de Omgevingswet vorm en inhoud geven.
-
Blz. 205
Impact Omgevingswet en Wpkb monitoren.
-
Blz. 206
Implementatie Omgevingsvisie.
-
Blz. 207
Investeren in kennis en kunde rondom de Omgevingswet zowel bij de organisatie als het bestuur als de raad.
-
Blz. 208
Voorbereiden totstandkoming Omgevingsplan.
-
Blz. 209
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 210
Toelichting afwijkingen
-
Blz. 211
4.3 Veilige fiets- en wandelverbindingen
-
Blz. 212
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 213
4.3 Veilige fiets- en wandelverbindingen
-
Blz. 214
Opstellen en uitvoering geven aan fietsplan.
-
Blz. 215
Samen met scholen invulling geven aan veilige school-thuis-routes en veilige schoolomgevingen.
-
Blz. 216
Uitvoering geven aan het Convenant Platform Zorgvragers: toegankelijkheid van de openbare ruimte voor minder validen verbeteren
-
Blz. 217
Uitvoering geven aan het Gemeentelijke Verkeers- en Vervoersplan.
-
Blz. 218
Veilige oversteek Termaar - Margraten realiseren.
-
Blz. 219
4.4 Aanpak parkeren in Eijsden en Margraten
-
Blz. 220
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 221
4.4. Aanpak parkeren in Eijsden en Margraten
-
Blz. 222
Parkeeronderzoeken uitvoeren in de kern Margraten en Eijsden.
-
Blz. 223
Uitvoering geven aan een verkeerscirculatieplan in de kern Eijsden.
-
Blz. 224
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 225
Toelichting afwijkingen
-
Blz. 226
4.5 Optimalisatie bereikbaarheid kernen
-
Blz. 227
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 228
Optimalisatie bereikbaarheid kernen
-
Blz. 229
Continueren uitvoering plan Verantwoord op Weg.
-
Blz. 230
De verkeersproblematiek Keerderberg via de ´Poort van het Heuvelland´ aanpakken.
-
Blz. 231
Onderzoek uitvoeren naar betere en veiligere verkeersdoorstroming in en rondom de kern Margraten.
-
Blz. 232
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 233
Toelichting afwijkingen
-
Blz. 234
4.6 Openbare ruimte als visitekaartje
-
Blz. 235
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 236
Openbare ruimte als visitekaartje
-
Blz. 237
Bij nieuwbouwplannen en bij reconstructie van wegen vergroening en ruimtes voor ontspanning/ontmoeting integreren.
-
Blz. 238
Bloemrijke stroken of percelen in en rondom de kernen realiseren.
-
Blz. 239
Onverkort uitvoering geven aan het wegenbeleidsplan en verankeren het MIP en MOP meerjarig in de begroting.
-
Blz. 240
Ruimte scheppen voor het adopteren van de inrichting en/of het beheer van de openbare ruimte.
-
Blz. 241
Uitvoering geven aan GRP.
-
Blz. 242
Verdere uitvoering geven aan het groenbeleidsplan en stellen een groenstructuurplan op.
-
Blz. 243
Vergroening door inwoners stimuleren.
-
Blz. 244
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 245
Toelichting afwijkingen
-
Blz. 246
4.7 Vastgoed
-
Blz. 247
Wat heeft het gekost
-
Blz. 248
Toelichting afwijkingen
-
Blz. 249
4.8 Mutaties reserves programma 4
-
Blz. 250
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 251
Toelichting afwijkingen
-
Blz. 252
Beleidsindicatoren
-
Blz. 253
Verbonden partijen
-
Blz. 254
Kaderstellende documenten
-
Blz. 255
Wat heeft het programma gekost?
-
Blz. 256
Programma 5: Bestuur en dienstverlening
-
Blz. 257
Omschrijving
-
Blz. 258
5.1 De zichtbaarheid en communicatie over dienstverlening, burgerparticipatie en de activiteiten vergroten.
-
Blz. 259
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 260
5.1. De zichtbaarheid en communicatie over dienstverlening, burgerparticipatie en de activiteiten vergroten.
-
Blz. 261
Communiceren op het niveau van B1, hetgeen de standaard wordt.
-
Blz. 262
De advies- en relatiekracht van de ambtelijke organisatie versterken.
-
Blz. 263
De visie op dienstverlening updaten en verder tot uitvoering brengen.
-
Blz. 264
De zichtbaarheid en communicatie over dienstverlening, burgerparticipatie en de activiteiten binnen de thema´s vergroten.
-
Blz. 265
Inwoners actief betrekken bij verbeterprocessen rondom dienstverlening.
-
Blz. 266
Tweejaarlijks een benchmarkonderzoek uitvoeren.
-
Blz. 267
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 268
Toelichting afwijkingen
-
Blz. 269
5.2 Een open en transparant Bestuur
-
Blz. 270
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 271
5.2 een open en transparant bestuur
-
Blz. 272
De aanbevelingen van Necker van Naem vertalen in een plan van aanpak.
-
Blz. 273
Uitvoering geven aan de Wet Open Overheid.
-
Blz. 274
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 275
Toelichting afwijkingen
-
Blz. 276
5.3 Inspraak is een vanzelfsprekendheid
-
Blz. 277
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 278
5.3. Inspraak is een vanzelfsprekendheid
-
Blz. 279
De inzet rondom burger- en overheidsparticipatie doorontwikkelen.
-
Blz. 280
Een pilot ´stimuleren gemeenschapskracht´ uitwerken en implementeren.
-
Blz. 281
Een plan ´kinderinspraak´ uitwerken en implementeren.
-
Blz. 282
Wat heeft het gekost!
-
Blz. 283
Toelichting afwijkingen
-
Blz. 284
5.4 Een gezonde en solide financiële huishouding
-
Blz. 285
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 286
5.4 Een gezonde en solide financiële huishouding
-
Blz. 287
Behoud van de ratio van het weerstandsvermogen boven de norm van 2.
-
Blz. 288
De OZB maximaal laten stijgen met de inflatiecorrectie.
-
Blz. 289
Uitvoering geven aan het provinciaal verdiepingsonderzoek.
-
Blz. 290
Voorbereidingen treffen rondom de nieuwe eisen rondom rechtmatigheid.
-
Blz. 291
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 292
Toelichting afwijkingen
-
Blz. 293
5.5 Doelgericht samenwerken
-
Blz. 294
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 295
Doelgericht samenwerken
-
Blz. 296
De samenwerking met de buurgemeenten aan de andere kant van de grens intensiveren.
-
Blz. 297
Een nadere verkenning en evaluatie op samenwerking uitvoeren
-
Blz. 298
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 299
Toelichting afwijkingen
-
Blz. 300
5.6 Een goed toegankelijke en veilige ICT-omgeving
-
Blz. 301
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 302
Een goed toegankelijke en veilige ICT-omgeving
-
Blz. 303
Een ontwikkelagenda ICT/informatiemanagement inclusief een meerjaren investeringsagenda opstellen.
-
Blz. 304
Onderzoeken wat de impact is van het al dan niet toetreden tot de gemeenschappelijke regeling Historisch Centrum Limburg (HCL).
-
Blz. 305
Planmatig uitvoering geven aan de W.O.O.
-
Blz. 306
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 307
Toelichting afwijkingen
-
Blz. 308
5.7 Veiligheid; een gezamenlijke verantwoordelijkheid
-
Blz. 309
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 310
Veiligheid; een gezamenlijke verantwoordelijkheid
-
Blz. 311
Bewonersplatforms, buurtnetwerken en buurtbemiddeling instellen.
-
Blz. 312
Het gebruik van de fixi-app stimuleren voor het melden van onveilige situaties.
-
Blz. 313
In beeld brengen van overlastgevende bedrijven in de wijk en ondernemers die willen verplaatsen. Tevens aanpak uitwerken.
-
Blz. 314
Inzet van het Keurmerk Veilig Ondernemen (KVO) op bedrijventerreinen continueren.
-
Blz. 315
Uitvoering geven aan Integraal VeiligheidsPlan 2020 - 2023.
-
Blz. 316
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 317
Toelichting afwijkingen
-
Blz. 318
5.8 Ondermijning een halt toeroepen
-
Blz. 319
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 320
Ondermijning een halt toeroepen
-
Blz. 321
Bewustwordingscampagnes rondom ondermijning opzetten.
-
Blz. 322
De integrale ondermijningsbeelden verdiepen en de aanpak ondermijning hierop afstemmen.
-
Blz. 323
Flankerend beleid (zoals bibob, damocles, drank- en horecaregels etc.) actief inzetten.
-
Blz. 324
Gerichte acties met inzet van Flexteams uitvoeren.
-
Blz. 325
5.9 Jeugdproblematiek in de greep
-
Blz. 326
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 327
Jeugdproblematiek in de greep
-
Blz. 328
Inzetten op een gezamenlijke aanpak van de jeugdproblematiek.
-
Blz. 329
Preventievoorlichting, controle & handhaving rondom alcohol en drugs voortzetten.
-
Blz. 330
5.10 Personeel
-
Blz. 331
Personeel
-
Blz. 332
Overhead
-
Blz. 333
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 334
Toelichting afwijkingen
-
Blz. 335
5.11 Mutaties reserves programma 5
-
Blz. 336
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 337
Toelichting afwijkingen
-
Blz. 338
Beleidsindicatoren
-
Blz. 339
Kaderstellende documenten
-
Blz. 340
Verbonden partijen
-
Blz. 341
Wat heeft het programma gekost?
-
Blz. 342
Overzicht algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 343
Overzicht Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 344
Toelichting
-
Blz. 345
Onvoorziene uitgaven
-
Blz. 346
Onvoorziene uitgaven 2023
-
Blz. 347
Paragrafen
-
Blz. 348
Paragraaf 1: Lokale heffingen
-
Blz. 349
Inleiding
-
Blz. 350
Totaaloverzicht
-
Blz. 351
Paragraaf 1: Lokale heffingen
-
Blz. 352
Paragraaf 2: Weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 353
Paragraaf 2: Weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 354
Toelichting volgnummers tabel
-
Blz. 355
Kengetallen
-
Blz. 356
Tabel kengetallen
-
Blz. 357
Toelichting kengetallen
-
Blz. 358
Paragraaf 3: Kapitaalgoederen
-
Blz. 359
Paragraaf 3: Kapitaalgoederen
-
Blz. 360
Toelichting
-
Blz. 361
Tabel onderhoudstoestand
-
Blz. 362
Wegen
-
Blz. 363
Toelichting
-
Blz. 364
Paragraaf 4: Financiering
-
Blz. 365
Paragraaf 4: Financiering
-
Blz. 366
De plannen van het beleid voor het risiscobeheer
-
Blz. 367
Renterisiconorm
-
Blz. 368
Kaderstellende documenten
-
Blz. 369
Paragraaf 5: Bedrijfsvoering
-
Blz. 370
Paragraaf 5: Bedrijfsvoering
-
Blz. 371
Omschrijving
-
Blz. 372
Kaderstellende documenten
-
Blz. 373
Paragraaf 6: Verbonden partijen
-
Blz. 374
Inleiding
-
Blz. 375
tabel
-
Blz. 376
Paragraaf 6: Verbonden partijen
-
Blz. 377
Paragraaf 7: Grondbeleid
-
Blz. 378
Paragraaf 7: Grondbeleid
-
Blz. 379
Financiële tabel
-
Blz. 380
Toelichting
-
Blz. 381
Toelichting
-
Blz. 382
Woningbouwopgave 2022-2030 Eijsden-Margraten
-
Blz. 383
Financiële jaarrekening 2023
-
Blz. 384
Overzicht van baten en lasten
-
Blz. 385
Overzicht van baten en lasten
-
Blz. 386
Balans
-
Blz. 387
Balans activa
-
Blz. 388
Balans passiva
-
Blz. 389
Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
-
Blz. 390
Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
-
Blz. 391
Toelichting op de balans
-
Blz. 392
Tekst vaste activa
-
Blz. 393
Verloop vaste activa
-
Blz. 394
Tekst algemeen
-
Blz. 395
Toelichting
-
Blz. 396
Verloop immateriële vaste activa
-
Blz. 397
Toelichting
-
Blz. 398
Kapitaal verstrekkingen
-
Blz. 399
Toelichting
-
Blz. 400
Leningen aan deelnemingen
-
Blz. 401
Overige langlopende leningen
-
Blz. 402
Leningen aan deelnemingen
-
Blz. 403
Verloop leningen aan deelnemingen
-
Blz. 404
Overige langlopende leningen
-
Blz. 405
Verloop ov ll leningen
-
Blz. 406
overzicht benaderde actuele waarde
-
Blz. 407
verloop voorraden
-
Blz. 408
tekst oh voorraden
-
Blz. 409
tabel spec voorr oh werk
-
Blz. 410
tabel exploit
-
Blz. 411
Tekst na exploitatie
-
Blz. 412
Tabel te vorderen
-
Blz. 413
tekst voor liq mid
-
Blz. 414
staatje liq middelen
-
Blz. 415
tekst overlopende activa
-
Blz. 416
Tabel EU
-
Blz. 417
nadere toelichting EU
-
Blz. 418
Staatje Zon MW
-
Blz. 419
Vaste passiva
-
Blz. 420
Verloop reserves en voorzieningen
-
Blz. 421
tekst gedet verloopoverzi
-
Blz. 422
Overzicht reserves
-
Blz. 423
Toelichting
-
Blz. 424
Overzicht Voorzieningen
-
Blz. 425
Opmerking reserves
-
Blz. 426
Toelichting Reserves en Voorzieningen 2023
-
Blz. 427
tekst vaste schuld
-
Blz. 428
Overzicht vaste schulden
-
Blz. 429
Overzicht verloop leningen
-
Blz. 430
tekst verloop lening
-
Blz. 431
Langlopende leningen
-
Blz. 432
staatje ll lening
-
Blz. 433
tekst rentelast
-
Blz. 434
Vlottende passiva
-
Blz. 435
Vlottende passiva
-
Blz. 436
Tekst tussen vlott en overl
-
Blz. 437
Overlopende passiva
-
Blz. 438
Overlopende passiva
-
Blz. 439
Verloop EU en NL
-
Blz. 440
Niet in de balans opgenomen verplichtingen
-
Blz. 441
Toelichting
-
Blz. 442
Overzicht lease
-
Blz. 443
Incidentele baten en lasten
-
Blz. 444
Incidentele baten en lasten
-
Blz. 445
Toelichting
-
Blz. 446
Wet Normering Topinkomens (WNT)
-
Blz. 447
Wet normering Topinkomens
-
Blz. 448
Toelichting
-
Blz. 449
Rechtmatigheidsverantwoording
-
Blz. 450
rechtmatigheidsverantwoording
-
Blz. 451
Toelichting
-
Blz. 452
Staat van herkomst en besteding van middelen (kastroomoverzicht)
-
Blz. 453
Staat van herkomst en besteding van middelen
-
Blz. 454
Single information Single Audit (SiSa)
-
Blz. 455
SiSa
-
Blz. 456
Bijlagen
-
Blz. 457
A. Overzicht restantkredieten ultimo 2023
-
Blz. 458
overzicht
-
Blz. 459
B. Rekening 2023 conform taakvelden BBV
-
Blz. 460
Recapitulatie jaarrekening 2023 conform taakvelden
-
Activiteiten
-
Overzicht
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap