De verenigingsconsulent is aanspreekpunt voor de verenigingen.

Naast aanspreekpunt is/wordt de  verenigingsconsulent het aanspreekpunt voor de verenigingen om meer in te zetten op een verbreding van de maatschappelijke rol. Concreet betekend dit:  

  • dat bij (complexe) vragen van verenigingen  de verenigingsconsulent de verbinder is tussen de verschillende betrokken afdelingen in de gemeente. 
  • dat de verenigingsconsulent betrokken is bij het maken en realiseren van de plannen die verenigingen op dit punt willen inzetten.
  • dat wordt meegedacht en advies wordt ingewonnen, etc. zodat het verenigingen stimuleert en helpt om deze verbreding te realiseren.
  • dat er tijdig wordt gesignaleerd en gerapporteerd op o.a.  voortgang, resultaten, knelpunten en mogelijkheden.
  • samen met de afdeling VVTH+ wordt afgestemd op welke manier de vergunningaanvragen actief gefaciliteerd kunnen worden; in 2023 wordt dit nader uitgewerkt.

Kwaliteit (indicator)

G

Kwaliteit (toelichting)

De verenigingsconsulent heeft vragen van verenigingen uitgezet bij de betrokken afdelingen en waar nodig een integrale samenwerking opgezet voor het oppakken van vraagstukken van verenigingen. 

De verenigingsconsulent heeft verenigingen geadviseerd en ondersteund bij het opstellen van plannen.

De consulent heeft hierbij actief verenigingen bezocht. Tijdens deze bezoeken bespreekt de consulent met de vereniging hoe zij ervoor staan en waar verdere ondersteuning kan worden geboden.

Bij vergunningaanvragen heeft de verenigingsconsulent afstemming gezocht met de afdeling VVTH+.