-
Blz. 1
Programmarekening 2024
-
Blz. 2
Programma
-
Blz. 3
Voorwoord programmarekening 2024
-
Blz. 4
Voorwoord programmarekening 2023
-
Blz. 5
Financieel overzicht
-
Blz. 6
Van 2e bestuursrapportage 2024 naar jaarrekening 2024
-
Blz. 7
Leeswijzer
-
Blz. 8
Leeswijzer
-
Blz. 9
Programma 1: Kwaliteit van Leven
-
Blz. 10
1.1 Een inclusieve samenleving
-
Blz. 11
Wat willen we bereiken? (Conform Meerjarenbegroting 2023-2026)
-
Blz. 12
1.1 Een inclusieve samenleving
-
Blz. 13
Continueren vroegsignalering schuldenproblematiek
-
Blz. 14
Investeren in begeleiding statushouders en nieuwkomers.
-
Blz. 15
Inwoners via SEM actief begeleiden naar werk of inkomensondersteuning
-
Blz. 16
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 17
Toelichting afwijkingen
-
Blz. 18
1.2 Een gezond verenigingsleven
-
Blz. 19
Wat willen we bereiken? (Conform Meerjarenbegroting 2023-2026)
-
Blz. 20
1.2 Een gezond verenigingsleven
-
Blz. 21
Een actief faciliterende vergunningenaanpak richting verenigingsleven opzetten.
-
Blz. 22
Ondersteunen verenigingen bij verbreden maatschappelijke rol in kernen
-
Blz. 23
Subsidiebeleid opnieuw tegen het licht houden
-
Blz. 24
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 25
Toelichting afwijkingen
-
Blz. 26
1.3 Toekomstbestendig onderwijs
-
Blz. 27
Wat willen we bereiken? (Conform Meerjarenbegroting 2023-2026)
-
Blz. 28
1.3 Toekomstbestendig onderwijs
-
Blz. 29
De ontwikkeling van aantallen leerlingen in klassen kritisch volgen.
-
Blz. 30
Investeren in Voor- en Vroegschoolse Interventie (VVE)
-
Blz. 31
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 32
Toelichting afwijkingen
-
Blz. 33
1.4 Ontmoetingsruimten in elke kern
-
Blz. 34
Wat willen we bereiken? (Conform Meerjarenbegroting 2023-2026)
-
Blz. 35
Ontmoetingsruimten in elke kern
-
Blz. 36
In elke kern een gemeenschapshuis of ontmoetingsruimte faciliteren.
-
Blz. 37
Stimuleren en ondersteunen Hoeskamers
-
Blz. 38
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 39
Toelichting afwijkingen
-
Blz. 40
1.5 Sporten en bewegen voor jong en oud
-
Blz. 41
Wat willen we bereiken? (Conform Meerjarenbegroting 2023-2026)
-
Blz. 42
1.5 Sporten en bewegen voor jong en oud
-
Blz. 43
Het accommodatiebeleid continueren.
-
Blz. 44
Het Sportakkoord verder verdiepen en uitvoeren.
-
Blz. 45
Stimuleren participatie en ontmoeting van jongeren.
-
Blz. 46
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 47
Toelichting afwijkingen
-
Blz. 48
1.6 Trendbreuk Eijsden-Margraten
-
Blz. 49
Wat willen we bereiken? (Conform Meerjarenbegroting 2023-2026)
-
Blz. 50
Trendbreuk Eijsden-Margraten
-
Blz. 51
Inzetten op positieve gezondheid en uitvoering geven aan preventie-akkoord.
-
Blz. 52
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 53
Toelichting afwijkingen
-
Blz. 54
1.7 Zorg op maat met focus op kostenbeheersing
-
Blz. 55
Wat willen we bereiken? (Conform Meerjarenbegroting 2023-2026)
-
Blz. 56
Zorg op maat met focus op kostenbeheersing
-
Blz. 57
Continueren en versterken jongerenwerk via Trajekt
-
Blz. 58
Investeren in inzet consulent welzijn jeugd
-
Blz. 59
Inzetten op preventie vroegsignalering en integrale aanpak
-
Blz. 60
Stimuleren mantelzorg en maximeren het budget op € 100.000 per jaar
-
Blz. 61
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 62
Toelichting afwijkingen
-
Blz. 63
1.8 Kunst en cultuur in verbinding met onze inwoners
-
Blz. 64
Wat willen we bereiken? (Conform Meerjarenbegroting 2023-2026)
-
Blz. 65
Kunst en cultuur in verbinding met onze inwoners
-
Blz. 66
Het bibliotheekwerk herijken.
-
Blz. 67
Inzetten op beschermen, zichtbaar en beleefbaar maken van materieel en immaterieel erfgoed
-
Blz. 68
Kunst en Cultuurprojecten verbinden met onze jongere inwoners en organisaties.
-
Blz. 69
Uitvoering geven aan een breed educatief programma kunst en cultuur.
-
Blz. 70
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 71
Toelichting afwijkingen
-
Blz. 72
1.9 Mutaties reserves programma 1
-
Blz. 73
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 74
Toelichting afwijkingen
-
Blz. 75
Beleidsindicatoren
-
Blz. 76
Kaderstellende documenten
-
Blz. 77
Verbonden partijen
-
Blz. 78
Wat heeft het programma gekost?
-
Blz. 79
Programma 2: Landbouw, Landschap en Plattelandseconomie
-
Blz. 80
2.1 Behoud en versterken landschapskwaliteiten
-
Blz. 81
Wat willen we bereiken? (Conform Meerjarenbegroting 2023-2026)
-
Blz. 82
2.1 Behoud en versterken landschapskwaliteiten
-
Blz. 83
De herontwikkeling van het Noordal faciliteren.
-
Blz. 84
Ecologisch bermenbeheer toepassen en stimuleren van lokale initiatieven.
-
Blz. 85
Een vervolg geven aan de Zuidelijke Maasdalvisie.
-
Blz. 86
Nieuwe verdienmodellen ontwikkelen rondom beheer van het landschap.
-
Blz. 87
Samen met de Provincie bezien hoe invulling te geven aan het bomenplan.
-
Blz. 88
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 89
Toelichting afwijkingen
-
Blz. 90
2.2 Transformatie van de landbouw
-
Blz. 91
Wat willen we bereiken? (Conform Meerjarenbegroting 2023-2026)
-
Blz. 92
2.2 Transformatie van de landbouw
-
Blz. 93
De schooljeugd bewust maken van duurzaam lokaal voedsel en reductie van voedselverspilling.
-
Blz. 94
De trekkersrol van het programma Landbouw en Landschap in het Middengebied continueren.
-
Blz. 95
Een lokaal actieplan ´transformatie van de landbouw´ uitwerken.
-
Blz. 96
Het project Korte Keten Zeker (w)eten continueren en doorontwikkelen.
-
Blz. 97
Het stroopgedachtegoed en initiatieven rondom ´koop lokaal´ ondersteunen.
-
Blz. 98
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 99
Toelichting afwijkingen
-
Blz. 100
2.3 Vrijetijdseconomie in balans met landschap en leefomgeving
-
Blz. 101
Wat willen we bereiken? (Conform Meerjarenbegroting 2023-2026)
-
Blz. 102
2.3 Vrijetijdseconomie in balans met landschap en leefomgeving
-
Blz. 103
De evenementendruk rondom toertochten doseren en spreiden.
-
Blz. 104
Het ambassadeurschap Cittaslow verder uitbouwen.
-
Blz. 105
In beeld brengen locaties voor vestiging van (nieuw) ondernemerschap
-
Blz. 106
Ondersteuning geven aan wielerevenementen.
-
Blz. 107
Samenwerking bevorderen tussen ondernemers onderling en met de gemeente
-
Blz. 108
Uitbreiding van Knopen lopen en de wandelinfrastructuur beperken tot realisatie van Ommetjes.
-
Blz. 109
Uitvoeringsprogramma Plattelands- en Vrijetijdseconomie
-
Blz. 110
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 111
Toelichting afwijkingen
-
Blz. 112
2.4 Mutaties reserves programma 2
-
Blz. 113
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 114
Toelichting afwijkingen
-
Blz. 115
Beleidsindicatoren
-
Blz. 116
Kaderstellende documenten
-
Blz. 117
Verbonden partijen
-
Blz. 118
Wat heeft het programma gekost?
-
Blz. 119
Programma 3: Duurzaamheid en Klimaatverandering
-
Blz. 120
3.1 Op weg naar een energieneutrale toekomst
-
Blz. 121
Wat willen we bereiken? (Conform Meerjarenbegroting 2023-2026)
-
Blz. 122
3.1 Meerjaren uitvoeringsprogramma klimaat- en energieopgaven
-
Blz. 123
Aansluiten bij een regionaal duurzaamheidsloket.
-
Blz. 124
De projecten ´zorgeloos zonnepanelen´, ´plus je huis´, en ´dubbel duurzaam´ voortzetten.
-
Blz. 125
Een uitvoeringsprogramma Transitievisie Warmte opstellen.
-
Blz. 126
Het fietsgebruik binnen de organisatie promoten.
-
Blz. 127
Het gemeentelijk vastgoed verduurzamen en sturen op verdere verduurzaming van scholen, gemeenschapsaccommodaties en huurwoningen.
-
Blz. 128
Informatie- en kennisoverdracht organiseren
-
Blz. 129
Lokale initiatieven actief stimuleren en ondersteunen.
-
Blz. 130
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 131
Toelichting afwijkingen
-
Blz. 132
3.2 Aan de slag met klimaatadaptatie
-
Blz. 133
Wat willen we bereiken? (Conform Meerjarenbegroting 2023-2026)
-
Blz. 134
3.2 Aan de slag met klimaatadaptatie
-
Blz. 135
Het afkoppelen van hemelwater stimuleren: impuls geven aan regentonnenactie, ontstenen/vergroenen tuinen en Water in Balans.
-
Blz. 136
3.3 Optimaliseren luchtkwaliteiten
-
Blz. 137
Wat willen we bereiken? (Conform Meerjarenbegroting 2023-2026)
-
Blz. 138
Optimaliseren luchtkwaliteiten
-
Blz. 139
De luchtmetingen monitoren en vertalen in te nemen maatregelen.
-
Blz. 140
Een aanpak stikstof-reductie uitwerken.
-
Blz. 141
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 142
Toelichting afwijkingen
-
Blz. 143
3.4 Van afval tot grondstof
-
Blz. 144
Wat willen we bereiken? (Conform Meerjarenbegroting 2023-2026)
-
Blz. 145
Van afval tot grondstof
-
Blz. 146
Uitvoering geven aan het Grondstoffenplan.
-
Blz. 147
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 148
Toelichting afwijkingen
-
Blz. 149
3.5 Mutaties reserves programma 3
-
Blz. 150
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 151
Toelichting afwijkingen
-
Blz. 152
Beleidsindicatoren
-
Blz. 153
Kaderstellende documenten
-
Blz. 154
Verbonden partijen
-
Blz. 155
Wat heeft het programma gekost?
-
Blz. 156
Programma 4: Wonen en Leefomgeving
-
Blz. 157
Wat willen we bereiken? (Conform Meerjarenbegroting 2023-2026)
-
Blz. 158
Uitvoering geven aan de gebiedsontwikkelingen Poort van het Heuvelland, de stationsomgeving Eijsden en de kern Cadier en Keer
-
Blz. 159
4.1 Woningbouw naar behoefte in elke kern
-
Blz. 160
Wat willen we bereiken? (Conform Meerjarenbegroting 2023-2026)
-
Blz. 161
4.1 Woningbouw naar behoefte in elke kern
-
Blz. 162
De mogelijkheden tot zelfbewoningsplicht en het instellen van een huisvestingsverordening verkennen.
-
Blz. 163
De starterslening continueren / Nieuwbouw van starterswoningen stimuleren en faciliteren middels een starters-arrangement
-
Blz. 164
Een TaskForce wonen instellen.
-
Blz. 165
Instrumentarium inzetten dat bijdraagt aan versnelling woningbouw
-
Blz. 166
Nieuwe flexibele woonvormen verkennen.
-
Blz. 167
Op basis van integraal woningbouwplan vastgestelde omgevingsplannen voorleggen aan de raad.
-
Blz. 168
Opstellen en uitvoering geven aan prestatieafspraken
-
Blz. 169
Transformeren leegstaande en/of vrijkomende boerderijen en historische panden.
-
Blz. 170
Uitvoering geven aan de gebiedsontwikkelingen Poort van het Heuvelland, de stationsomgeving Eijsden en de kern Cadier & Keer.
-
Blz. 171
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 172
Toelichting afwijkingen
-
Blz. 173
4.2 Zorgvuldige implementatie Omgevingswet
-
Blz. 174
Wat willen we bereiken? (Conform Meerjarenbegroting 2023-2026)
-
Blz. 175
4.2 Zorgvuldige implementatie Omgevingswet
-
Blz. 176
Betrekken raad bij implementatie Omgevingswet.
-
Blz. 177
Het vergunningenproces versnellen en het nieuwe werken op grond van de Omgevingswet vorm en inhoud geven.
-
Blz. 178
Impact Omgevingswet en Wpkb monitoren.
-
Blz. 179
Implementatie Omgevingsvisie.
-
Blz. 180
Investeren in kennis en kunde rondom de Omgevingswet zowel bij de organisatie als het bestuur als de raad.
-
Blz. 181
Voorbereiden totstandkoming Omgevingsplan.
-
Blz. 182
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 183
Toelichting afwijkingen
-
Blz. 184
4.3 Veilige fiets- en wandelverbindingen
-
Blz. 185
Wat willen we bereiken? (Conform Meerjarenbegroting 2023-2026)
-
Blz. 186
4.3 Veilige fiets- en wandelverbindingen
-
Blz. 187
Samen met scholen invulling geven aan veilige school-thuis-routes en veilige schoolomgevingen.
-
Blz. 188
Uitvoering geven aan het Convenant Platform Zorgvragers: toegankelijkheid van de openbare ruimte voor minder validen verbeteren
-
Blz. 189
Uitvoering geven aan het Gemeentelijke Verkeers- en Vervoersplan.
-
Blz. 190
4.4 Aanpak parkeren in Eijsden en Margraten
-
Blz. 191
Wat willen we bereiken? (Conform Meerjarenbegroting 2023-2026)
-
Blz. 192
4.4. Aanpak parkeren in Eijsden en Margraten
-
Blz. 193
Parkeeronderzoeken uitvoeren in de kern Margraten en Eijsden.
-
Blz. 194
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 195
Toelichtingen afwijkingen
-
Blz. 196
4.5 Optimalisatie bereikbaarheid kernen
-
Blz. 197
Wat willen we bereiken? (Conform Meerjarenbegroting 2023-2026)
-
Blz. 198
Optimalisatie bereikbaarheid kernen
-
Blz. 199
De verkeersproblematiek Keerderberg via de ´Poort van het Heuvelland´ aanpakken.
-
Blz. 200
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 201
Toelichting afwijkingen
-
Blz. 202
4.6 Openbare ruimte als visitekaartje
-
Blz. 203
Wat willen we bereiken? (Conform Meerjarenbegroting 2023-2026)
-
Blz. 204
Openbare ruimte als visitekaartje
-
Blz. 205
Bij nieuwbouwplannen en bij reconstructie van wegen vergroening en ruimtes voor ontspanning/ontmoeting integreren.
-
Blz. 206
Bloemrijke stroken of percelen in en rondom de kernen realiseren.
-
Blz. 207
Onverkort uitvoering geven aan het wegenbeleidsplan en verankeren het MIP en MOP meerjarig in de begroting.
-
Blz. 208
Ruimte scheppen voor het adopteren van de inrichting en/of het beheer van de openbare ruimte.
-
Blz. 209
Vergroening door inwoners stimuleren.
-
Blz. 210
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 211
Toelichting afwijkingen
-
Blz. 212
4.7 Vastgoed
-
Blz. 213
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 214
Toelichting afwijkingen
-
Blz. 215
4.8 Mutaties reserves programma 4
-
Blz. 216
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 217
Toelichtingen afwijkingen
-
Blz. 218
Beleidsindicatoren
-
Blz. 219
Verbonden partijen
-
Blz. 220
Kaderstellende documenten
-
Blz. 221
Wat heeft het programma gekost?
-
Blz. 222
Programma 5: Bestuur en dienstverlening
-
Blz. 223
5.1 De zichtbaarheid en communicatie over dienstverlening, burgerparticipatie en de activiteiten vergroten.
-
Blz. 224
Wat willen we bereiken? (Conform Meerjarenbegroting 2023-2026)
-
Blz. 225
5.1. De zichtbaarheid en communicatie over dienstverlening, burgerparticipatie en de activiteiten vergroten.
-
Blz. 226
De visie op dienstverlening updaten en verder tot uitvoering brengen.
-
Blz. 227
Inwoners actief betrekken bij verbeterprocessen rondom dienstverlening.
-
Blz. 228
Tweejaarlijks een benchmarkonderzoek uitvoeren.
-
Blz. 229
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 230
Toelichtingen afwijkingen
-
Blz. 231
5.2 Goed bestuur
-
Blz. 232
Wat willen we bereiken? (Conform Meerjarenbegroting 2023-2026)
-
Blz. 233
5.2 Goed bestuur
-
Blz. 234
Bestuurlijke vernieuwing
-
Blz. 235
Integriteitsbewustzijn
-
Blz. 236
Kwaliteit openbaar bestuur
-
Blz. 237
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 238
Toelichtingen afwijkingen
-
Blz. 239
5.3 Inspraak is een vanzelfsprekendheid
-
Blz. 240
Wat willen we bereiken? (Conform Meerjarenbegroting 2023-2026)
-
Blz. 241
5.3. Inspraak is een vanzelfsprekendheid
-
Blz. 242
De inzet rondom burger- en overheidsparticipatie doorontwikkelen.
-
Blz. 243
Een pilot ´stimuleren gemeenschapskracht´ uitwerken en implementeren.
-
Blz. 244
Een plan ´kinderinspraak´ uitwerken en implementeren.
-
Blz. 245
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 246
Toelichtingen afwijkingen
-
Blz. 247
5.4 Een gezonde en solide financiële huishouding
-
Blz. 248
Wat willen we bereiken? (Conform Meerjarenbegroting 2023-2026)
-
Blz. 249
5.4 Een gezonde en solide financiële huishouding
-
Blz. 250
Behoud van de ratio van het weerstandsvermogen boven de norm van 1.
-
Blz. 251
De OZB maximaal laten stijgen met de inflatiecorrectie.
-
Blz. 252
Uitvoering geven aan het provinciaal verdiepingsonderzoek.
-
Blz. 253
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 254
Toelichtingen afwijkingen
-
Blz. 255
5.5 Doelgericht samenwerken
-
Blz. 256
Wat willen we bereiken? (Conform Meerjarenbegroting 2023-2026)
-
Blz. 257
Doelgericht samenwerken
-
Blz. 258
Bestuurlijke samenwerking
-
Blz. 259
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 260
Toelichtingen afwijkingen
-
Blz. 261
5.6 Een goed toegankelijke en veilige ICT-omgeving
-
Blz. 262
Wat willen we bereiken? (Conform Meerjarenbegroting 2023-2026)
-
Blz. 263
Een goed toegankelijke en veilige ICT-omgeving
-
Blz. 264
Een ontwikkelagenda ICT/informatiemanagement inclusief een meerjaren investeringsagenda opstellen.
-
Blz. 265
Planmatig uitvoering geven aan de W.O.O.
-
Blz. 266
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 267
Toelichtingen afwijkingen
-
Blz. 268
5.7 Veiligheid; een gezamenlijke verantwoordelijkheid
-
Blz. 269
Wat willen we bereiken? (Conform Meerjarenbegroting 2023-2026)
-
Blz. 270
Veiligheid; een gezamenlijke verantwoordelijkheid
-
Blz. 271
Bewonersplatforms, buurtnetwerken en buurtbemiddeling instellen.
-
Blz. 272
Het gebruik van de fixi-app stimuleren voor het melden van onveilige situaties.
-
Blz. 273
In beeld brengen van overlastgevende bedrijven in de wijk en ondernemers die willen verplaatsen. Tevens aanpak uitwerken.
-
Blz. 274
Inzet van het Keurmerk Veilig Ondernemen (KVO) op bedrijventerreinen continueren.
-
Blz. 275
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 276
Toelichtingen afwijkingen
-
Blz. 277
5.8 Ondermijning een halt toeroepen
-
Blz. 278
Wat willen we bereiken? (Conform Meerjarenbegroting 2023-2026)
-
Blz. 279
Ondermijning een halt toeroepen
-
Blz. 280
Bewustwordingscampagnes rondom ondermijning opzetten.
-
Blz. 281
De integrale ondermijningsbeelden verdiepen en de aanpak ondermijning hierop afstemmen.
-
Blz. 282
Flankerend beleid (zoals bibob, damocles, drank- en horecaregels etc.) actief inzetten.
-
Blz. 283
Gerichte acties met inzet van Flexteams uitvoeren.
-
Blz. 284
5.9 Jeugdproblematiek in de greep
-
Blz. 285
Wat willen we bereiken? (Conform Meerjarenbegroting 2023-2026)
-
Blz. 286
Jeugdproblematiek in de greep
-
Blz. 287
Inzetten op een gezamenlijke aanpak van de jeugdproblematiek.
-
Blz. 288
Preventievoorlichting, controle & handhaving rondom alcohol en drugs voortzetten.
-
Blz. 289
5.10 Personeel
-
Blz. 290
Personeel
-
Blz. 291
Totale salariskosten
-
Blz. 292
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 293
Toelichtingen afwijkingen
-
Blz. 294
5.11 Mutaties reserves programma 5
-
Blz. 295
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 296
Toelichtingen afwijkingen
-
Blz. 297
Beleidsindicatoren
-
Blz. 298
Kaderstellende documenten
-
Blz. 299
Verbonden partijen
-
Blz. 300
Wat heeft het programma gekost?
-
Blz. 301
Overzicht algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 302
Overzicht Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 303
Toelichting
-
Blz. 304
Onvoorziene uitgaven
-
Blz. 305
Onvoorziene uitgaven 2024
-
Blz. 306
Paragrafen
-
Blz. 307
Paragraaf 1: Lokale heffingen
-
Blz. 308
Inleiding
-
Blz. 309
Tabel: overzicht heffingen
-
Blz. 310
Onroerendezaakbelasting (OZB)
-
Blz. 311
Rioolheffing
-
Blz. 312
Tabel: dekkingspercentage rioolheffing
-
Blz. 313
Afvalstoffenheffing en reinigingsrechten
-
Blz. 314
Tabel: dekkingspercentage afvalstoffenheffing
-
Blz. 315
Toeristenbelasting
-
Blz. 316
Hondenbelasting
-
Blz. 317
Forensenbelasting
-
Blz. 318
Leges
-
Blz. 319
Lokale lastendruk
-
Blz. 320
Kwijtscheldingsbeleid
-
Blz. 321
Beleidslijnen van termijnen en invordering
-
Blz. 322
Kaderstellende documenten
-
Blz. 323
Paragraaf 2: Weerstandvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 324
Inleiding
-
Blz. 325
1. Beleid omtrent de weerstandscapaciteit en de risico's
-
Blz. 326
2. Inventarisatie van de weerstandscapaciteit
-
Blz. 327
3. Inventarisatie van de risico's
-
Blz. 328
A. Financiële risico's
-
Blz. 329
B. Risico´s op eigendommen
-
Blz. 330
C. Risico’s die samenhangen met de interne organisatie
-
Blz. 331
Risico-inventarisatie
-
Blz. 332
Toelichting risico-inventarisatie
-
Blz. 333
4. Kengetallen
-
Blz. 334
4.1 Overzicht
-
Blz. 335
4.2 Toelichting
-
Blz. 336
Kaderstellende documenten
-
Blz. 337
Paragraaf 3: Kapitaalgoederen
-
Blz. 338
Inleiding
-
Blz. 339
1. Financiële recapitulatie
-
Blz. 340
2a. Wegen
-
Blz. 341
2b. Openbare verlichting
-
Blz. 342
2c. Riolering
-
Blz. 343
2d. Groen
-
Blz. 344
2e. Gebouwen
-
Blz. 345
3. Kaderstellende documenten
-
Blz. 346
Paragraaf 4: Financiering
-
Blz. 347
Inleiding
-
Blz. 348
Treasuryfunctie
-
Blz. 349
Financieringsbeleid
-
Blz. 350
Algemene interne en externe ontwikkelingen
-
Blz. 351
Algemene rente ontwikkelingen
-
Blz. 352
Renterisicobeheer
-
Blz. 353
Liquiditeiten
-
Blz. 354
Kaderstellende documenten
-
Blz. 355
Paragraaf 5: Bedrijfsvoering
-
Blz. 356
5.1 Algemeen
-
Blz. 357
5.2 Organisatie in ontwikkeling
-
Blz. 358
5.3 De Strategische Agenda
-
Blz. 359
5.4 Binden, boeien en waarderen
-
Blz. 360
5.5 I&A (Informatie & Automatisering)
-
Blz. 361
5.6 Wet open overheid (Woo)
-
Blz. 362
5.7 Rechtmatigheidsverantwoording
-
Blz. 363
Kaderstellende documenten
-
Blz. 364
Paragraaf 6: Verbonden partijen
-
Blz. 365
Inleiding
-
Blz. 366
Informatie partijen Programma 1: Kwaliteit van Leven
-
Blz. 367
1.1 Centrumregeling Verwerving Jeugdhulp regio Zuid-Limburg 2019
-
Blz. 368
1.2 Centrumregeling verwerving Wmo ondersteuning Maastricht-Heuveland
-
Blz. 369
1.3 Gemeenschappelijke Regeling GGD Zuid-Limburg
-
Blz. 370
1.4 Gemeenschappelijke Regeling Omnibuzz
-
Blz. 371
1.5 Gemeenschappelijke regeling subsidiëring ADV-Limburg
-
Blz. 372
1.6 Regionale samenwerking leerplicht en RMC, Maastricht en Mergelland
-
Blz. 373
1.7 Regionale samenwerking leerlingenvervoer
-
Blz. 374
1.8 MTB Regio Maastricht N.V.
-
Blz. 375
1.9 Stichting Podium24
-
Blz. 376
1.10 Stichting Re-integratie inbesteding Maastricht Mergelland / Annex BV
-
Blz. 377
Informatie partijen Programma 2: Landbouw, Landschap en Plattelandseconomie
-
Blz. 378
Informatie partijen Programma 3: Duurzaamheid en Klimaatverandering
-
Blz. 379
3.1 Lichte Gemeenschappelijke regeling inzake de samenwerking afvalwater in zuidelijk Zuid-Limburg: de regio Maas en Mergelland
-
Blz. 380
3.2 Gemeenschappelijke Regeling Reinigingsdiensten RD4
-
Blz. 381
3.3 Gemeenschappelijke regeling Omgevingsdienst Zuid-Limburg
-
Blz. 382
3.4 Grensoverschrijdende Gemeenschappelijke regeling Euregio Maas-Rijn
-
Blz. 383
3.5 Bodemzorg Limburg BV
-
Blz. 384
Informatie partijen Programma 4: Wonen en Leefomgeving
-
Blz. 385
Informatie partijen Programma 5: Bestuur en dienstverlening
-
Blz. 386
5.1 Gemeenschappelijke Regeling Veiligheidsregio Zuid-Limburg
-
Blz. 387
5.2 Gemeenschappelijke Regeling Belastingsamenwerking Gemeenten en Waterschappen (BsGW)
-
Blz. 388
5.3 Gemeenschappelijke regeling “Het Gegevenshuis”
-
Blz. 389
5.4 Waterleiding Maatschappij Limburg N.V.
-
Blz. 390
5.5 Enexis Holding NV
-
Blz. 391
5.6 Publiek Belang Elektriciteitsproductie BV
-
Blz. 392
CSV Amsterdam BV
-
Blz. 393
5.7 Bank Nederlandse Gemeenten
-
Blz. 394
Risico's
-
Blz. 395
Kaderstellende documenten
-
Blz. 396
Paragraaf 7: Grondbeleid
-
Blz. 397
Inleiding
-
Blz. 398
1. Grondbeleid exploitaties
-
Blz. 399
1.a Visie op het grondbeleid
-
Blz. 400
1.b Een aanduiding van de wijze waarop de gemeente het grondbeleid uitvoert
-
Blz. 401
1.c Prognose resultaten / onderbouwing winstneming / Reserves en voorzieningen, risico’s
-
Blz. 402
1.c.1 Doorkijk gemeentelijke grondexploitaties
-
Blz. 403
1.c.2 Doorkijk projecten
-
Blz. 404
1.c.3 Financieel kader
-
Blz. 405
1.d Een onderbouwing van de geraamde winstneming
-
Blz. 406
1.e De beleidsuitgangspunten omtrent de reserves voor grondzaken in relatie tot de risico's van de grondzaken
-
Blz. 407
2. Woningbouwopgave 2022-2030 Eijsden-Margraten
-
Blz. 408
Kaderstellende documenten
-
Blz. 409
Financiële jaarrekening 2024
-
Blz. 410
Overzicht van baten en lasten
-
Blz. 411
Overzicht van baten en lasten
-
Blz. 412
Balans
-
Blz. 413
Balans activa
-
Blz. 414
Balans passiva
-
Blz. 415
Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
-
Blz. 416
Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
-
Blz. 417
Toelichting op de balans
-
Blz. 418
Vaste activa
-
Blz. 419
Immateriële vaste activa
-
Blz. 420
Materiële vaste activa
-
Blz. 421
Financiële vaste activa
-
Blz. 422
Vlottende activa
-
Blz. 423
Voorraden
-
Blz. 424
Uitzettingen met een rentetypische looptijd korter dan één jaar
-
Blz. 425
Liquide middelen
-
Blz. 426
Overlopende activa
-
Blz. 427
Vaste passiva
-
Blz. 428
Eigen vermogen
-
Blz. 429
Reserves
-
Blz. 430
Voorzieningen
-
Blz. 431
Toelichting Reserves en Voorzieningen
-
Blz. 432
Vaste schulden met een rentetypische looptijd van één jaar of langer
-
Blz. 433
Vlottende passiva
-
Blz. 434
Netto vlottende schulden met een rentetypische looptijd korter dan één jaar
-
Blz. 435
Overlopende passiva
-
Blz. 436
Niet in de balans opgenomen verplichtingen
-
Blz. 437
Toelichting gewaarborgde geldleningen en garantstellingen
-
Blz. 438
Overzicht lease
-
Blz. 439
Incidentele baten en lasten
-
Blz. 440
Incidentele baten en lasten
-
Blz. 441
Toelichting
-
Blz. 442
Wet Normering Topinkomens (WNT)
-
Blz. 443
Wet normering Topinkomens
-
Blz. 444
Toelichting
-
Blz. 445
WNT
-
Blz. 446
Rechtmatigheidsverantwoording
-
Blz. 447
Rechtmatigheidsverantwoording
-
Blz. 448
Staat van herkomst en besteding van middelen (kasstroomoverzicht)
-
Blz. 449
Staat van herkomst en besteding van middelen
-
Blz. 450
Single information Single Audit (SiSa)
-
Blz. 451
SiSa
-
Blz. 452
Bijlagen
-
Blz. 453
A. Overzicht restantkredieten ultimo 2024
-
Blz. 454
overzicht
-
Blz. 455
B. Rekening 2024 conform taakvelden BBV
-
Blz. 456
Recapitulatie jaarrekening 2024 conform taakvelden
-
Activiteiten
-
Overzicht
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap