-
Blz. 1
Programmabegroting 2026-2029
-
Blz. 2
Programma
-
Blz. 3
Aanbiedingsbrief begroting 2026-2029
-
Blz. 4
Voorwoord begroting 2025 -2027
-
Blz. 5
Samenvatting van de programma's
-
Blz. 6
Leeswijzer
-
Blz. 7
Leeswijzer
-
Blz. 8
Programma 1: Kwaliteit van Leven
-
Blz. 9
1.0 Wat mag het kosten?
-
Blz. 10
Wat mag het kosten?
-
Blz. 11
Toelichting afwijkingen
-
Blz. 12
1.1 Een inclusieve samenleving
-
Blz. 13
Wat willen we bereiken? (bron: Meerjarenbegroting 2023 - 2026)
-
Blz. 14
Een inclusieve samenleving
-
Blz. 15
Continueren vroegsignalering schuldenproblematiek
-
Blz. 16
Investeren in begeleiding statushouders en nieuwkomers.
-
Blz. 17
Inwoners via SEM actief begeleiden naar werk of inkomensondersteuning
-
Blz. 18
1.2 Een gezond verenigingsleven
-
Blz. 19
Wat willen we bereiken? (bron: Meerjarenbegroting 2023 - 2026)
-
Blz. 20
Een gezond verenigingsleven
-
Blz. 21
Een actief faciliterende vergunningenaanpak richting verenigingsleven opzetten.
-
Blz. 22
Ondersteunen verenigingen bij verbreden maatschappelijke rol in kernen
-
Blz. 23
Subsidiebeleid opnieuw tegen het licht houden
-
Blz. 24
1.3 Toekomstbestendig onderwijs
-
Blz. 25
Wat willen we bereiken? (bron: Meerjarenbegroting 2023 - 2026)
-
Blz. 26
Toekomstbestendig onderwijs
-
Blz. 27
De ontwikkeling van aantallen leerlingen in klassen kritisch volgen.
-
Blz. 28
Investeren in Voor- en Vroegschoolse Interventie (VVE)
-
Blz. 29
1.4 Ontmoetingsruimten in elke kern
-
Blz. 30
Wat willen we bereiken? (bron: Meerjarenbegroting 2023 - 2026)
-
Blz. 31
Ontmoetingsruimten in elke kern
-
Blz. 32
Stimuleren en ondersteunen Hoeskamers
-
Blz. 33
Stimuleren participatie en ontmoeting van jongeren.
-
Blz. 34
1.5 Sporten en bewegen voor jong en oud
-
Blz. 35
Wat willen we bereiken? (bron: Meerjarenbegroting 2023 - 2026)
-
Blz. 36
Sporten en bewegen voor jong en oud
-
Blz. 37
Het accommodatiebeleid continueren.
-
Blz. 38
Het Sportakkoord verder verdiepen en uitvoeren.
-
Blz. 39
1.6 Trendbreuk Eijsden-Margraten
-
Blz. 40
Wat willen wij bereiken? (bron: Meerjarenbegroting 2023 - 2026)
-
Blz. 41
Trendbreuk Eijsden-Margraten
-
Blz. 42
Inzetten op positieve gezondheid en uitvoering geven aan preventie-akkoord.
-
Blz. 43
1.7 Zorg op maat met focus op kostenbeheersing
-
Blz. 44
Wat willen wij bereiken? (bron: Meerjarenbegroting 2023 - 2026)
-
Blz. 45
Zorg op maat met focus op kostenbeheersing
-
Blz. 46
Continueren en versterken jongerenwerk via Trajekt
-
Blz. 47
Investeren in inzet consulent welzijn jeugd
-
Blz. 48
Stimuleren mantelzorg en maximeren het budget op € 100.000 per jaar
-
Blz. 49
Inzetten op preventie vroegsignalering en integrale aanpak
-
Blz. 50
1.8 Kunst en cultuur in verbinding met onze inwoners
-
Blz. 51
Wat willen wij bereiken? (bron: Meerjarenbegroting 2023 - 2026)
-
Blz. 52
Kunst en cultuur in verbinding met onze inwoners
-
Blz. 53
Inzetten op beschermen, zichtbaar en beleefbaar maken van materieel en immaterieel erfgoed
-
Blz. 54
Kunst en Cultuurprojecten verbinden met onze jongere inwoners en organisaties.
-
Blz. 55
Uitvoering geven aan een breed educatief programma kunst en cultuur.
-
Blz. 56
Het bibliotheekwerk herijken.
-
Blz. 57
Beleidsindicatoren
-
Blz. 58
Kaderstellende documenten
-
Blz. 59
Verbonden partijen
-
Blz. 60
Meerjarenbegroting 2023-2026
-
Blz. 61
Gemeentelijke begrotingsbijdrages/subsidies
-
Blz. 62
Programma 2: Landbouw, Landschap en Plattelandseconomie
-
Blz. 63
2.0 Wat mag het kosten?
-
Blz. 64
Wat mag het kosten?
-
Blz. 65
Toelichting afwijkingen
-
Blz. 66
2.1 Behoud en versterken landschapskwaliteiten
-
Blz. 67
Wat willen we bereiken? (bron: Meerjarenbegroting 2023 - 2026)
-
Blz. 68
Behoud en versterken landschapskwaliteiten
-
Blz. 69
Ecologisch bermenbeheer toepassen en stimuleren van lokale initiatieven.
-
Blz. 70
Een vervolg geven aan de Zuidelijke Maasdalvisie.
-
Blz. 71
Nieuwe verdienmodellen ontwikkelen rondom beheer van het landschap.
-
Blz. 72
2.2 Transformatie van de landbouw
-
Blz. 73
Wat willen we bereiken? (bron: Meerjarenbegroting 2023 - 2026)
-
Blz. 74
Transformatie van de landbouw
-
Blz. 75
De schooljeugd bewust maken van duurzaam lokaal voedsel en reductie van voedselverspilling.
-
Blz. 76
De trekkersrol van het programma Landbouw en Landschap in het Middengebied continueren.
-
Blz. 77
Een lokaal actieplan ´transformatie van de landbouw´ uitwerken.
-
Blz. 78
Het stroopgedachtegoed en initiatieven rondom ´koop lokaal´ ondersteunen.
-
Blz. 79
2.3 Vrijetijdseconomie in balans met landschap en leefomgeving
-
Blz. 80
Wat willen we bereiken? (bron: Meerjarenbegroting 2023 - 2026)
-
Blz. 81
Vrijetijdseconomie in balans met landschap en leefomgeving
-
Blz. 82
Uitvoeringsprogramma Plattelands- en Vrijetijdseconomie
-
Blz. 83
De evenementendruk rondom toertochten doseren en spreiden.
-
Blz. 84
Het ambassadeurschap Cittaslow verder uitbouwen.
-
Blz. 85
Ondersteuning geven aan wielerevenementen.
-
Blz. 86
Samenwerking bevorderen tussen ondernemers onderling en met de gemeente
-
Blz. 87
Uitbreiding van Knopen lopen en de wandelinfrastructuur beperken tot realisatie van Ommetjes.
-
Blz. 88
Beleidsindicatoren
-
Blz. 89
Kaderstellende documenten
-
Blz. 90
Verbonden partijen
-
Blz. 91
Meerjarenbegroting 2023-2026
-
Blz. 92
Gemeentelijke begrotingsbijdrages/subsidies
-
Blz. 93
Programma 3: Duurzaamheid en Klimaatverandering
-
Blz. 94
3.0 Wat mag het kosten?
-
Blz. 95
Wat mag het kosten?
-
Blz. 96
Toelichting afwijkingen
-
Blz. 97
3.1 Op weg naar een energieneutrale toekomst
-
Blz. 98
Wat willen we bereiken? (bron: Meerjarenbegroting 2023 - 2026)
-
Blz. 99
Meerjaren uitvoeringsprogramma klimaat- en energieopgaven
-
Blz. 100
De projecten ´zorgeloos zonnepanelen´, ´plus je huis´, en ´dubbel duurzaam´ voortzetten.
-
Blz. 101
Een uitvoeringsprogramma Transitievisie Warmte opstellen.
-
Blz. 102
Het fietsgebruik binnen de organisatie promoten.
-
Blz. 103
Het gemeentelijk vastgoed verduurzamen en sturen op verdere verduurzaming van scholen, gemeenschapsaccommodaties en huurwoningen.
-
Blz. 104
Informatie- en kennisoverdracht organiseren
-
Blz. 105
Lokale initiatieven actief stimuleren en ondersteunen.
-
Blz. 106
3.2 Aan de slag met klimaatadaptatie
-
Blz. 107
Wat willen we bereiken? (bron: Meerjarenbegroting 2023 - 2026)
-
Blz. 108
Aan de slag met klimaatadaptatie
-
Blz. 109
Het afkoppelen van hemelwater stimuleren: impuls geven aan regentonnenactie, ontstenen/vergroenen tuinen en Water in Balans.
-
Blz. 110
3.3 Optimaliseren luchtkwaliteiten
-
Blz. 111
Wat willen we bereiken? (bron: Meerjarenbegroting 2023 - 2026)
-
Blz. 112
Optimaliseren luchtkwaliteiten
-
Blz. 113
Een aanpak stikstof-reductie uitwerken.
-
Blz. 114
3.4 Van afval tot grondstof
-
Blz. 115
Wat willen we bereiken? (bron: Meerjarenbegroting 2023 - 2026)
-
Blz. 116
Van afval tot grondstof
-
Blz. 117
Uitvoering geven aan het Grondstoffenplan.
-
Blz. 118
Beleidsindicatoren
-
Blz. 119
Kaderstellende documenten
-
Blz. 120
Verbonden partijen
-
Blz. 121
Meerjarenbegroting 2023-2026
-
Blz. 122
Gemeentelijke begrotingsbijdrages/subsidies
-
Blz. 123
Programma 4: Wonen en Leefomgeving
-
Blz. 124
4.0 Wat mag het kosten?
-
Blz. 125
Wat mag het kosten?
-
Blz. 126
Toelichting afwijkingen
-
Blz. 127
4.1 Woningbouw naar behoefte in elke kern
-
Blz. 128
Wat willen we bereiken? (bron: Meerjarenbegroting 2023 - 2026)
-
Blz. 129
Woningbouw naar behoefte in elke kern
-
Blz. 130
De mogelijkheden tot zelfbewoningsplicht en het instellen van een huisvestingsverordening verkennen.
-
Blz. 131
De starterslening continueren / Nieuwbouw van starterswoningen stimuleren en faciliteren middels een starters-arrangement
-
Blz. 132
Een TaskForce wonen instellen.
-
Blz. 133
Instrumentarium inzetten dat bijdraagt aan versnelling woningbouw
-
Blz. 134
Nieuwe flexibele woonvormen verkennen.
-
Blz. 135
Opstellen en uitvoering geven aan prestatieafspraken
-
Blz. 136
Transformeren leegstaande en/of vrijkomende boerderijen en historische panden.
-
Blz. 137
Uitvoering geven aan de gebiedsontwikkelingen Poort van het Heuvelland, de stationsomgeving Eijsden en de kern Cadier & Keer.
-
Blz. 138
Uitvoering geven aan de woningbouwopgave
-
Blz. 139
Prognose woningbouw
-
Blz. 140
4.2 Zorgvuldige implementatie Omgevingswet
-
Blz. 141
Wat willen we bereiken? (bron: Meerjarenbegroting 2023 - 2026)
-
Blz. 142
Zorgvuldige implementatie Omgevingswet
-
Blz. 143
Betrekken raad bij implementatie Omgevingswet.
-
Blz. 144
Voorbereiden totstandkoming Omgevingsplan.
-
Blz. 145
4.3 Veilige fiets- en wandelverbindingen
-
Blz. 146
Wat willen we bereiken? (bron: Meerjarenbegroting 2023 - 2026)
-
Blz. 147
Veilige fiets- en wandelverbindingen
-
Blz. 148
Samen met scholen invulling geven aan veilige school-thuis-routes en veilige schoolomgevingen.
-
Blz. 149
Uitvoering geven aan het Convenant Platform Zorgvragers: toegankelijkheid van de openbare ruimte voor minder validen verbeteren
-
Blz. 150
Uitvoering geven aan het Gemeentelijke Verkeers- en Vervoersplan.
-
Blz. 151
4.6 Openbare ruimte als visitekaartje
-
Blz. 152
Wat willen we bereiken? (bron: Meerjarenbegroting 2023 - 2026)
-
Blz. 153
Openbare ruimte als visitekaartje
-
Blz. 154
Bij nieuwbouwplannen en bij reconstructie van wegen vergroening en ruimtes voor ontspanning/ontmoeting integreren.
-
Blz. 155
Onverkort uitvoering geven aan het wegenbeleidsplan en verankeren het MIP en MOP meerjarig in de begroting.
-
Blz. 156
Ruimte scheppen voor het adopteren van de inrichting en/of het beheer van de openbare ruimte.
-
Blz. 157
Vergroening door inwoners stimuleren.
-
Blz. 158
Beleidsindicatoren
-
Blz. 159
Kaderstellende documenten
-
Blz. 160
Verbonden partijen
-
Blz. 161
Meerjarenbegroting 2023-2026
-
Blz. 162
Gemeentelijke begrotingsbijdrages/subsidies
-
Blz. 163
Programma 5: Bestuur en Dienstverlening
-
Blz. 164
5.0 Wat mag het kosten?
-
Blz. 165
Wat mag het kosten?
-
Blz. 166
Toelichting afwijkingen
-
Blz. 167
5.1 De zichtbaarheid en communicatie over dienstverlening, burgerparticipatie en de activiteiten vergroten
-
Blz. 168
Wat willen we bereiken? (bron: Meerjarenbegroting 2023 - 2026)
-
Blz. 169
De zichtbaarheid van en communicatie over dienstverlening, burgerparticipatie en de activiteiten vergroten
-
Blz. 170
De visie op dienstverlening updaten en verder tot uitvoering brengen.
-
Blz. 171
Inwoners actief betrekken bij verbeterprocessen rondom dienstverlening.
-
Blz. 172
Tweejaarlijks een benchmarkonderzoek uitvoeren.
-
Blz. 173
5.2 Goed bestuur
-
Blz. 174
Wat willen we bereiken? (bron: Meerjarenbegroting 2023 - 2026)
-
Blz. 175
Goed bestuur
-
Blz. 176
Integriteitsbewustzijn
-
Blz. 177
Liberation
-
Blz. 178
5.3 Inspraak is een vanzelfsprekendheid
-
Blz. 179
Wat willen we bereiken? (bron: Meerjarenbegroting 2023 - 2026)
-
Blz. 180
Inspraak is een vanzelfsprekendheid
-
Blz. 181
De inzet rondom burger- en overheidsparticipatie doorontwikkelen.
-
Blz. 182
Een plan ´kinderinspraak´ uitwerken en implementeren.
-
Blz. 183
5.4 Een gezonde en solide financiële huishouding
-
Blz. 184
Wat willen we bereiken? (bron: Meerjarenbegroting 2023 - 2026)
-
Blz. 185
Een gezonde en solide financiële huishouding
-
Blz. 186
Behoud van de ratio van het weerstandsvermogen boven de norm van 1.
-
Blz. 187
De OZB maximaal laten stijgen met de inflatiecorrectie.
-
Blz. 188
5.5 Doelgericht samenwerken
-
Blz. 189
Wat willen we bereiken? (bron: Meerjarenbegroting 2023 - 2026)
-
Blz. 190
Doelgericht samenwerken
-
Blz. 191
Bestuurlijke samenwerking
-
Blz. 192
5.6 Een goed toegankelijke en veilige ICT-omgeving
-
Blz. 193
Wat willen we bereiken? (bron: Meerjarenbegroting 2023 - 2026)
-
Blz. 194
Een goed toegankelijke en veilige ICT-omgeving
-
Blz. 195
Een ontwikkelagenda ICT/informatiemanagement inclusief een meerjaren investeringsagenda opstellen.
-
Blz. 196
Planmatig uitvoering geven aan de W.O.O.
-
Blz. 197
5.7 Veiligheid; een gezamenlijke verantwoordelijkheid
-
Blz. 198
Wat willen we bereiken? (bron: Meerjarenbegroting 2023 - 2026)
-
Blz. 199
Veiligheid: een gezamenlijke verantwoordelijkheid
-
Blz. 200
Bewonersplatforms, buurtnetwerken en buurtbemiddeling instellen.
-
Blz. 201
Het gebruik van de Fixi-app stimuleren voor het melden van onveilige situaties.
-
Blz. 202
Inzet van het Keurmerk Veilig Ondernemen (KVO) op bedrijventerreinen continueren.
-
Blz. 203
Weerbare samenleving
-
Blz. 204
5.8 Ondermijning een halt toeroepen
-
Blz. 205
Wat willen we bereiken? (bron: Meerjarenbegroting 2023 - 2026)
-
Blz. 206
Ondermijning een halt toeroepen
-
Blz. 207
Bewustwordingscampagnes rondom ondermijning opzetten.
-
Blz. 208
De integrale ondermijningsbeelden verdiepen en de aanpak ondermijning hierop afstemmen.
-
Blz. 209
Flankerend beleid (zoals bibob, damocles, drank- en horecaregels etc.) actief inzetten.
-
Blz. 210
Gerichte acties met inzet van Flexteams uitvoeren.
-
Blz. 211
5.9 Jeugdproblematiek in de greep
-
Blz. 212
Wat willen we bereiken? (bron: Meerjarenbegroting 2023 - 2026)
-
Blz. 213
Jeugdproblematiek in de greep
-
Blz. 214
Inzetten op een gezamenlijke aanpak van de jeugdproblematiek.
-
Blz. 215
Preventievoorlichting, controle & handhaving rondom alcohol en drugs voortzetten.
-
Blz. 216
5.10 Personeel
-
Blz. 217
Personeel
-
Blz. 218
Overhead
-
Blz. 219
Beleidsindicatoren
-
Blz. 220
Kaderstellende documenten
-
Blz. 221
Verbonden Partijen
-
Blz. 222
Meerjarenbegroting 2023-2026
-
Blz. 223
Gemeentelijke begrotingsbijdrages/subsidies
-
Blz. 224
Paragrafen
-
Blz. 225
Paragraaf 1: Lokale heffingen
-
Blz. 226
Inleiding
-
Blz. 227
Tabel: overzicht heffingen
-
Blz. 228
Onroerendezaakbelasting (ozb)
-
Blz. 229
Rioolheffing
-
Blz. 230
Afvalstoffenheffing en reinigingsrechten
-
Blz. 231
Toeristenbelasting
-
Blz. 232
Watertoeristenbelasting
-
Blz. 233
Hondenbelasting
-
Blz. 234
Woonforensenbelasting
-
Blz. 235
Leges
-
Blz. 236
Lokale lastendruk
-
Blz. 237
Kwijtscheldingsbeleid
-
Blz. 238
Beleidslijnen van termijnen en invordering
-
Blz. 239
Tarieven 2025 vergeleken met omliggende gemeenten
-
Blz. 240
Kaderstellende documenten
-
Blz. 241
Paragraaf 2: Weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 242
Inleiding
-
Blz. 243
1. Beleid omtrent de weerstandscapaciteit en de risico's
-
Blz. 244
2. Inventarisatie van de weerstandscapaciteit
-
Blz. 245
3. Inventarisatie van de risico's
-
Blz. 246
A. Financiële risico's
-
Blz. 247
B. Risico´s op eigendommen
-
Blz. 248
C. Risico’s die samenhangen met de interne organisatie
-
Blz. 249
Risico-inventarisatie
-
Blz. 250
Toelichting risico-inventarisatie
-
Blz. 251
4. Kengetallen
-
Blz. 252
4.1 Overzicht
-
Blz. 253
4.2 Toelichting
-
Blz. 254
5. Geprognosticeerde balans
-
Blz. 255
Kaderstellende documenten
-
Blz. 256
Paragraaf 3: Kapitaalgoederen
-
Blz. 257
Inleiding
-
Blz. 258
1. Financiële recapitulatie
-
Blz. 259
2a. Wegen
-
Blz. 260
2b. Openbare verlichting
-
Blz. 261
2c. Riolering
-
Blz. 262
2d. Groen
-
Blz. 263
2e. Gebouwen
-
Blz. 264
Kaderstellende documenten
-
Blz. 265
Paragraaf 4: Financiering
-
Blz. 266
Treasuryfunctie
-
Blz. 267
Financieringsbeleid
-
Blz. 268
Overzicht leningenportefeuille
-
Blz. 269
EMU-saldo
-
Blz. 270
Welke betekenis dient toegekend te worden aan het berekende EMU-saldo?
-
Blz. 271
Indicatoren
-
Blz. 272
Renterisiconorm
-
Blz. 273
Rentebeleid investeringen en omslagrente
-
Blz. 274
Kasgeldlimiet
-
Blz. 275
Drempelbedrag schatkistbankieren
-
Blz. 276
Kaderstellende documenten
-
Blz. 277
Paragraaf 5: Bedrijfsvoering
-
Blz. 278
5.1 Algemeen
-
Blz. 279
5.2 Organisatie in ontwikkeling
-
Blz. 280
5.3 De Strategische Agenda
-
Blz. 281
5.4 Binden, boeien en waarderen
-
Blz. 282
5.5 I&A (Informatie & Automatisering)
-
Blz. 283
5.6 Wet open overheid (Woo)
-
Blz. 284
Kaderstellende documenten
-
Blz. 285
Paragraaf 6: Verbonden partijen
-
Blz. 286
Inleiding
-
Blz. 287
Overzicht bijdrage verbonden partijen
-
Blz. 288
1.1 Centrumregeling Verwerving Jeugdhulp regio Zuid-Limburg 2019
-
Blz. 289
1.2 Centrumregeling verwerving Wmo ondersteuning Maastricht-Heuveland
-
Blz. 290
1.3 Gemeenschappelijke Regeling GGD Zuid-Limburg
-
Blz. 291
1.4 Gemeenschappelijke Regeling Omnibuzz
-
Blz. 292
1.5 Gemeenschappelijke regeling subsidiëring ADV-Limburg
-
Blz. 293
1.6 Regionale samenwerking leerplicht en RMC, Maastricht en Mergelland
-
Blz. 294
1.7 Regionale samenwerking leerlingenvervoer
-
Blz. 295
1.8 MTB Regio Maastricht N.V.
-
Blz. 296
1.9 Stichting Podium24
-
Blz. 297
1.10 Stichting Re-integratie inbesteding Maastricht Mergelland / Annex BV
-
Blz. 298
Informatie partijen Programma 2: Landbouw, Landschap en Plattelandseconomie
-
Blz. 299
3.1 Lichte Gemeenschappelijke regeling inzake de samenwerking afvalwater in zuidelijk Zuid-Limburg: de regio Maas en Mergelland
-
Blz. 300
3.2 Gemeenschappelijke Regeling Reinigingsdiensten RD4
-
Blz. 301
3.3 Gemeenschappelijke regeling Omgevingsdienst Zuid-Limburg
-
Blz. 302
3.4 Grensoverschrijdende Gemeenschappelijke regeling Euregio Maas-Rijn
-
Blz. 303
3.5 Bodemzorg Limburg BV
-
Blz. 304
Informatie partijen Programma 4: Wonen en Leefomgeving
-
Blz. 305
5.1 Gemeenschappelijke Regeling Veiligheidsregio Zuid-Limburg
-
Blz. 306
5.2 Gemeenschappelijke Regeling Belastingsamenwerking Gemeenten en Waterschappen (BsGW)
-
Blz. 307
5.3 Gemeenschappelijke regeling “Het Gegevenshuis”
-
Blz. 308
5.4 Gemeenschappelijke regeling Historisch Centrum Limburg (HCL)
-
Blz. 309
5.5 Waterleiding Maatschappij Limburg N.V.
-
Blz. 310
5.6 Enexis Holding NV
-
Blz. 311
5.8 Bank Nederlandse Gemeenten
-
Blz. 312
Risico's
-
Blz. 313
Kaderstellende documenten
-
Blz. 314
Paragraaf 7: Grondbeleid
-
Blz. 315
Inleiding
-
Blz. 316
1. Grondbeleid exploitaties
-
Blz. 317
1.a. Visie grondbeleid
-
Blz. 318
1.b. Wijze waarop gemeente het grondbeleid uitvoert
-
Blz. 319
1.c. Prognose resultaten
-
Blz. 320
1.c.1. Doorkijk gemeentelijke grondexploitaties
-
Blz. 321
1.c.2. Doorkijk projecten
-
Blz. 322
Lopende actieve grondexploitaties
-
Blz. 323
Lopende faciliterende grondexploitaties
-
Blz. 324
Nog in ontwikkeling te nemen grondexploitaties actief/faciliterend
-
Blz. 325
1.c.3. Financieel kader
-
Blz. 326
1.d. Methodiek winstneming
-
Blz. 327
1.e. Beleid omtrent reserves grondzaken in relatie tot risico's grondzaken
-
Blz. 328
2. Woningbouwopgave 2022-2030 Eijsden-Margraten
-
Blz. 329
Kaderstellende documenten
-
Blz. 330
Financiële begroting
-
Blz. 331
1.1 Begroting conform taakvelden BBV
-
Blz. 332
Recapitulatie taakvelden
-
Blz. 333
Taakveld 0
-
Blz. 334
Taakveld 1
-
Blz. 335
Taakveld 2
-
Blz. 336
Taakveld 3
-
Blz. 337
Taakveld 4
-
Blz. 338
Taakveld 5
-
Blz. 339
Taakveld 6
-
Blz. 340
Taakveld 7
-
Blz. 341
Taakveld 8
-
Blz. 342
1.2 Incidentele baten en lasten en structureel en reëel evenwicht
-
Blz. 343
Inleiding
-
Blz. 344
Tabel incidentele baten en lasten
-
Blz. 345
Toelichting tabel incidentele baten en lasten
-
Blz. 346
Tabel structureel begrotingssaldo
-
Blz. 347
Conclusie
-
Blz. 348
Tabel recapitulatie structureel en reëel evenwicht
-
Blz. 349
Toelichting
-
Blz. 350
1.3 Investeringsstaat 2026-2029
-
Blz. 351
Investeringsstaat 2026 - 2029
-
Blz. 352
1.4 Stand en verloop van reserves en voorzieningen
-
Blz. 353
Reserves en voorzieningen 2025
-
Blz. 354
Reserves en voorzieningen 2026
-
Blz. 355
Reserves en voorzieningen 2027
-
Blz. 356
Reserves en voorzieningen 2028
-
Blz. 357
1.5 Overzicht algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 358
Overzicht algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 359
Toelichting algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 360
1.6 Opbouw algemene uitkering 2026-2029
-
Blz. 361
Opbouw algemene uitkering 2025 - 2028
-
Blz. 362
Bijlage: Opvolging kadernota 2026
-
Blz. 363
Van kadernota naar begroting 2026-2027
-
Activiteiten
-
Overzicht
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap