Programmabegroting 2023-2026
|
Blz. 1
|
Programma
|
Blz. 2
|
Aanbiedingsbrief begroting 2023-2026
|
Blz. 3
|
Voorwoord begroting 2023-2026
|
Blz. 4
|
Financieel overzicht
|
Blz. 5
|
Leeswijzer
|
Blz. 6
|
Leeswijzer
|
Blz. 7
|
Programma 1: Kwaliteit van Leven
|
Blz. 8
|
Omschrijving
|
Blz. 9
|
1.1 Een inclusieve samenleving
|
Blz. 10
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 11
|
1.1 Een inclusieve samenleving
|
Blz. 12
|
Investeren in begeleiding statushouders en nieuwkomers.
|
Blz. 13
|
Inwoners via SEM actief begeleiden naar werk of inkomensondersteuning
|
Blz. 14
|
Continueren vroegsignalering schuldenproblematiek
|
Blz. 15
|
1.2 Een gezond verenigingsleven
|
Blz. 16
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 17
|
1.2 Een gezond verenigingsleven
|
Blz. 18
|
Een maatschappelijke stimuleringssubsidie introduceren voor verenigingen.
|
Blz. 19
|
Een actief faciliterende vergunningenaanpak richting verenigingsleven opzetten.
|
Blz. 20
|
Ondersteunen verenigingen bij verbreden maatschappelijke rol in kernen
|
Blz. 21
|
1.3 Toekomstbestendig onderwijs
|
Blz. 22
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 23
|
1.3 Toekomstbestendig onderwijs
|
Blz. 24
|
Een integraal huisvestingsplan voor het basisonderwijs opstellen
|
Blz. 25
|
De ontwikkeling van aantallen leerlingen in klassen kritisch volgen.
|
Blz. 26
|
Bij elke bassischool een tiny forest realiseren
|
Blz. 27
|
Meertalig onderwijs in het basisonderwijs stimuleren.
|
Blz. 28
|
De campagne ‘’Kal Plat’’ een impuls geven.
|
Blz. 29
|
Investeren in Voor- en Vroegschoolse Interventie (VVE)
|
Blz. 30
|
Inzetten op het thema Gezonde groene school
|
Blz. 31
|
1.4 Ontmoetingsruimten in elke kern
|
Blz. 32
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 33
|
Ontmoetingsruimten in elke kern
|
Blz. 34
|
In elke kern een gemeenschapshuis of ontmoetingsruimte faciliteren.
|
Blz. 35
|
Stimuleren en ondersteunen Hoeskamers
|
Blz. 36
|
1.5 Sporten en bewegen voor jong en oud
|
Blz. 37
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 38
|
1.5 Sporten en bewegen voor jong en oud
|
Blz. 39
|
Het accommodatiebeleid continueren.
|
Blz. 40
|
Stimuleren vrijwilligerswerk.
|
Blz. 41
|
Onderzoek uitvoeren naar een toekomstbestendige exploitatievorm voor een zwembad in Eijsden.
|
Blz. 42
|
Sportverenigingen ondersteunen bij het vergroten van hun levensvatbaarheid en hun maatschappelijke rol.
|
Blz. 43
|
Het Sportakkoord verder verdiepen en uitvoeren.
|
Blz. 44
|
Stimuleren participatie en ontmoeting van jongeren.
|
Blz. 45
|
1.6 Trendbreuk Eijsden-Margraten
|
Blz. 46
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 47
|
Trendbreuk Eijsden-Margraten
|
Blz. 48
|
Inzetten op positieve gezondheid en uitvoering geven aan preventie-akkoord.
|
Blz. 49
|
1.7 Zorg op maat met focus op kostenbeheersing
|
Blz. 50
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 51
|
Zorg op maat met focus op kostenbeheersing
|
Blz. 52
|
De kosten voor WMO en Jeugd scherp monitoren en beleidskaders actualiseren.
|
Blz. 53
|
Bevorderen huisvesting voor jeugdige hulpvragers.
|
Blz. 54
|
Stimuleren mantelzorg.
|
Blz. 55
|
Continueren en versterken jongerenwerk via Trajekt
|
Blz. 56
|
Investeren in inzet consulent welzijn jeugd
|
Blz. 57
|
Versterken Praktijkondersteuning Huisartsen
|
Blz. 58
|
Evalueren en vernieuwen lokaal jeugdbeleid
|
Blz. 59
|
1.8 Kunst en cultuur in verbinding met onze inwoners
|
Blz. 60
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 61
|
Kunst en cultuur in verbinding met onze inwoners
|
Blz. 62
|
Kunst en Cultuurprojecten verbinden met onze jongere inwoners en organisaties.
|
Blz. 63
|
Uitvoering geven aan een breed educatief programma kunst en cultuur.
|
Blz. 64
|
Het bibliotheekwerk herijken.
|
Blz. 65
|
Inzetten op beschermen, zichtbaar en beleefbaar maken van materieel en immaterieel erfgoed
|
Blz. 66
|
Beleidsindicatoren
|
Blz. 67
|
Kaderstellende documenten
|
Blz. 68
|
Verbonden partijen
|
Blz. 69
|
Wat gaat het kosten?
|
Blz. 70
|
Bestuursakkoord 2023 - 2026
|
Blz. 71
|
Programma 2: Landbouw, Landschap en Plattelandseconomie
|
Blz. 72
|
Omschrijving
|
Blz. 73
|
2.1 Behoud en versterken landschapskwaliteiten
|
Blz. 74
|
Omschrijving
|
Blz. 75
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 76
|
2.1 Behoud en versterken landschapskwaliteiten
|
Blz. 77
|
De herontwikkeling van het Noordal faciliteren.
|
Blz. 78
|
Een vervolg geven aan de Zuidelijke Maasdalvisie.
|
Blz. 79
|
Instellen landschapsfonds
|
Blz. 80
|
Nieuwe verdienmodellen ontwikkelen rondom beheer van het landschap.
|
Blz. 81
|
Het project Bloemrijke Akkerranden voortzetten en uitbreiden.
|
Blz. 82
|
Ecologisch bermenbeheer toepassen en stimuleren van lokale initiatieven.
|
Blz. 83
|
Samen met de Provincie bezien hoe invulling te geven aan het bomenplan.
|
Blz. 84
|
Kleine landschapselementen in beeld brengen en handhaven op behoud hiervan.
|
Blz. 85
|
2.2 Transformatie van de landbouw
|
Blz. 86
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 87
|
2.2 Transformatie van de landbouw
|
Blz. 88
|
Een lokaal actieplan ´transformatie van de landbouw´ uitwerken.
|
Blz. 89
|
Een aanspreekpunt voor de agrarische sector instellen.
|
Blz. 90
|
De trekkersrol van het programma Landbouw en Landschap in het Middengebied continueren.
|
Blz. 91
|
De schooljeugd bewust maken van duurzaam lokaal voedsel en reductie van voedselverspilling.
|
Blz. 92
|
Het project Korte Keten Zeker (w)eten continueren en doorontwikkelen.
|
Blz. 93
|
Het stroopgedachtegoed en initiatieven rondom ´koop lokaal´ ondersteunen.
|
Blz. 94
|
2.3 Vrijetijdseconomie in balans met landschap en leefomgeving
|
Blz. 95
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 96
|
2.3 Vrijetijdseconomie in balans met landschap en leefomgeving
|
Blz. 97
|
Een lokaal actieplan vrijetijdseconomie uitwerken.
|
Blz. 98
|
De aanpak ´Innovatief Investeren´ doorontwikkelen.
|
Blz. 99
|
Het ambassadeurschap Cittaslow verder uitbouwen.
|
Blz. 100
|
Verdere uitvoering geven aan het programma Verantwoord op Weg.
|
Blz. 101
|
Ondersteuning geven aan wielerevenementen.
|
Blz. 102
|
De evenementendruk rondom toertochten doseren en spreiden.
|
Blz. 103
|
Uitbreiding van Knopen lopen en de wandelinfrastructuur beperken tot realisatie van Ommetjes.
|
Blz. 104
|
Samenwerking bevorderen tussen ondernemers onderling en met de gemeente
|
Blz. 105
|
Beleidsindicatoren
|
Blz. 106
|
Kaderstellende documenten
|
Blz. 107
|
Verbonden partijen
|
Blz. 108
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 109
|
Bestuursakkoord 2023 - 2026
|
Blz. 110
|
Programma 3: Duurzaamheid en Klimaatverandering
|
Blz. 111
|
Omschrijving
|
Blz. 112
|
3.1 Op weg naar een energieneutrale toekomst
|
Blz. 113
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 114
|
3.1 Meerjaren uitvoeringsprogramma klimaat- en energieopgaven
|
Blz. 115
|
Lokale initiatieven actief stimuleren en ondersteunen.
|
Blz. 116
|
Aansluiten bij een regionaal duurzaamheidsloket.
|
Blz. 117
|
De projecten ´zorgeloos zonnepanelen´, ´plus je huis´, en ´dubbel duurzaam´ voortzetten.
|
Blz. 118
|
Een rentevoorstel uitwerken voor duurzaamheidsleningen.
|
Blz. 119
|
Het gemeentelijk vastgoed verduurzamen en sturen op verdere verduurzaming van scholen, gemeenschapsaccommodaties en huurwoningen.
|
Blz. 120
|
Verduurzamen openbare verlichting.
|
Blz. 121
|
Het fietsgebruik binnen de organisatie promoten.
|
Blz. 122
|
Een integraal laadpalenbeleid opstellen voor auto´s en fietsen.
|
Blz. 123
|
Een aanpak ´bevorderen duurzaam bouwen´ uitwerken.
|
Blz. 124
|
Een RES 2.0 opstellen.
|
Blz. 125
|
Een uitvoeringsprogramma Transitievisie Warmte opstellen.
|
Blz. 126
|
Informatie- en kennisoverdracht organiseren
|
Blz. 127
|
3.2 Aan de slag met klimaatadaptatie
|
Blz. 128
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 129
|
3.2 Aan de slag met klimaatadaptatie
|
Blz. 130
|
Het Waterplan 2023 – 2027 opstellen.
|
Blz. 131
|
Een uitvoeringsprogramma Hitte en Droogte opstellen.
|
Blz. 132
|
Het afkoppelen van hemelwater stimuleren: impuls geven aan regentonnenactie, ontstenen/vergroenen tuinen en Water in Balans.
|
Blz. 133
|
3.3 Optimaliseren luchtkwaliteiten
|
Blz. 134
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 135
|
Optimaliseren luchtkwaliteiten
|
Blz. 136
|
De luchtmetingen monitoren en vertalen in te nemen maatregelen.
|
Blz. 137
|
De samenwerking en lobby met de Provincie en buurgemeenten over de grens verstevigen.
|
Blz. 138
|
Een aanpak stikstof-reductie uitwerken.
|
Blz. 139
|
Voorlichtingscampagnes organiseren rondom houtstook en kachels en handhaven daarop.
|
Blz. 140
|
3.4 Van afval tot grondstof
|
Blz. 141
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 142
|
Van afval tot grondstof
|
Blz. 143
|
Uitvoering geven aan het Grondstoffenplan.
|
Blz. 144
|
De gewijzigde ophaalfrequentie en het functioneren van ondergrondse containers monitoren en evalueren
|
Blz. 145
|
Beleidsindicatoren
|
Blz. 146
|
Kaderstellende documenten
|
Blz. 147
|
Verbonden partijen
|
Blz. 148
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 149
|
Bestuursakkoord 2023 - 2026
|
Blz. 150
|
Programma 4: Wonen en Leefomgeving
|
Blz. 151
|
Omschrijving
|
Blz. 152
|
4.1 Woningbouw naar behoefte in elke kern
|
Blz. 153
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 154
|
4.1 Woningbouw naar behoefte in elke kern
|
Blz. 155
|
Een TaskForce wonen instellen.
|
Blz. 156
|
Uitvoering geven aan de gebiedsontwikkelingen Poort van het Heuvelland, de stationsomgeving Eijsden en de kern Cadier & Keer.
|
Blz. 157
|
Transformeren leegstaande en/of vrijkomende boerderijen en historische panden.
|
Blz. 158
|
Instrumentarium inzetten dat bijdraagt aan versnelling woningbouw
|
Blz. 159
|
Opstellen en uitvoering geven aan prestatieafspraken
|
Blz. 160
|
Nieuwe flexibele woonvormen verkennen.
|
Blz. 161
|
De mogelijkheden tot zelfbewoningsplicht en het instellen van een huisvestingsverordening verkennen.
|
Blz. 162
|
Op basis van integraal woningbouwplan vastgestelde omgevingsplannen voorleggen aan de raad.
|
Blz. 163
|
De starterslening continueren / Nieuwbouw van starterswoningen stimuleren en faciliteren middels een starters-arrangement
|
Blz. 164
|
4.2 Zorgvuldige implementatie Omgevingswet
|
Blz. 165
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 166
|
4.2 Zorgvuldige implementatie Omgevingswet
|
Blz. 167
|
Het vergunningenproces versnellen en het nieuwe werken op grond van de Omgevingswet vorm en inhoud geven.
|
Blz. 168
|
Implementatie Omgevingsvisie.
|
Blz. 169
|
Voorbereiden totstandkoming Omgevingsplan.
|
Blz. 170
|
Betrekken raad bij implementatie Omgevingswet.
|
Blz. 171
|
Investeren in kennis en kunde rondom de Omgevingswet zowel bij de organisatie als het bestuur als de raad.
|
Blz. 172
|
Impact Omgevingswet en Wpkb monitoren.
|
Blz. 173
|
4.3 Veilige fiets- en wandelverbindingen
|
Blz. 174
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 175
|
4.3 Veilige fiets- en wandelverbindingen
|
Blz. 176
|
Uitvoering geven aan het Gemeentelijke Verkeers- en Vervoersplan.
|
Blz. 177
|
Opstellen en uitvoering geven aan fietsplan.
|
Blz. 178
|
Samen met scholen invulling geven aan veilige school-thuis-routes en veilige schoolomgevingen.
|
Blz. 179
|
Veilige oversteek Termaar - Margraten realiseren.
|
Blz. 180
|
Uitvoering geven aan het Convenant Platform Zorgvragers: toegankelijkheid van de openbare ruimte voor minder validen verbeteren
|
Blz. 181
|
4.4 Aanpak parkeren in Eijsden en Margraten
|
Blz. 182
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 183
|
4.4. Aanpak parkeren in Eijsden en Margraten
|
Blz. 184
|
Parkeeronderzoeken uitvoeren in de kern Margraten en Eijsden.
|
Blz. 185
|
Uitvoering geven aan een verkeerscirculatieplan in de kern Eijsden.
|
Blz. 186
|
4.5 Optimalisatie bereikbaarheid kernen
|
Blz. 187
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 188
|
Optimalisatie bereikbaarheid kernen
|
Blz. 189
|
Onderzoek uitvoeren naar betere en veiligere verkeersdoorstroming in en rondom de kern Margraten.
|
Blz. 190
|
De verkeersproblematiek Keerderberg via de ´Poort van het Heuvelland´ aanpakken.
|
Blz. 191
|
Continueren uitvoering plan Verantwoord op Weg.
|
Blz. 192
|
4.6 Openbare ruimte als visitekaartje
|
Blz. 193
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 194
|
Openbare ruimte als visitekaartje
|
Blz. 195
|
Onverkort uitvoering geven aan het wegenbeleidsplan en verankeren het MIP en MOP meerjarig in de begroting.
|
Blz. 196
|
Verdere uitvoering geven aan het groenbeleidsplan en stellen een groenstructuurplan op.
|
Blz. 197
|
Bloemrijke stroken of percelen in en rondom de kernen realiseren.
|
Blz. 198
|
Uitvoering geven aan GRP.
|
Blz. 199
|
Vergroening door inwoners stimuleren.
|
Blz. 200
|
Ruimte scheppen voor het adopteren van de inrichting en/of het beheer van de openbare ruimte.
|
Blz. 201
|
Bij nieuwbouwplannen en bij reconstructie van wegen vergroening en ruimtes voor ontspanning/ontmoeting integreren.
|
Blz. 202
|
Beleidsindicatoren
|
Blz. 203
|
Verbonden partijen
|
Blz. 204
|
Kaderstellende documenten
|
Blz. 205
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 206
|
Bestuursakkoord 2023 - 2026
|
Blz. 207
|
Programma 5: Bestuur en dienstverlening
|
Blz. 208
|
Omschrijving
|
Blz. 209
|
5.1 De zichtbaarheid en communicatie over dienstverlening, burgerparticipatie en de activiteiten vergroten.
|
Blz. 210
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 211
|
5.1. De zichtbaarheid en communicatie over dienstverlening, burgerparticipatie en de activiteiten vergroten.
|
Blz. 212
|
De visie op dienstverlening updaten en verder tot uitvoering brengen.
|
Blz. 213
|
Tweejaarlijks een benchmarkonderzoek uitvoeren.
|
Blz. 214
|
Inwoners actief betrekken bij verbeterprocessen rondom dienstverlening.
|
Blz. 215
|
De advies- en relatiekracht van de ambtelijke organisatie versterken.
|
Blz. 216
|
Communiceren op het niveau van B1, hetgeen de standaard wordt.
|
Blz. 217
|
De zichtbaarheid en communicatie over dienstverlening, burgerparticipatie en de activiteiten binnen de thema´s vergroten.
|
Blz. 218
|
5.2 Een open en transparant Bestuur
|
Blz. 219
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 220
|
5.2 een open en transparant bestuur
|
Blz. 221
|
Uitvoering geven aan de Wet Open Overheid.
|
Blz. 222
|
De aanbevelingen van Necker van Naem vertalen in een plan van aanpak.
|
Blz. 223
|
5.3 Inspraak is een vanzelfsprekendheid
|
Blz. 224
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 225
|
5.3. Inspraak is een vanzelfsprekendheid
|
Blz. 226
|
De inzet rondom burger- en overheidsparticipatie doorontwikkelen.
|
Blz. 227
|
Een plan ´kinderinspraak´ uitwerken en implementeren.
|
Blz. 228
|
Een pilot ´stimuleren gemeenschapskracht´ uitwerken en implementeren.
|
Blz. 229
|
5.4 Een gezonde en solide financiële huishouding
|
Blz. 230
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 231
|
5.4 Een gezonde en solide financiële huishouding
|
Blz. 232
|
Behoud van de ratio van het weerstandsvermogen boven de norm van 2.
|
Blz. 233
|
De OZB maximaal laten stijgen met de inflatiecorrectie.
|
Blz. 234
|
Uitvoering geven aan het provinciaal verdiepingsonderzoek.
|
Blz. 235
|
Voorbereidingen treffen rondom de nieuwe eisen rondom rechtmatigheid.
|
Blz. 236
|
5.5 Doelgericht samenwerken
|
Blz. 237
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 238
|
Doelgericht samenwerken
|
Blz. 239
|
Een nadere verkenning en evaluatie op samenwerking uitvoeren
|
Blz. 240
|
De samenwerking met de buurgemeenten aan de andere kant van de grens intensiveren.
|
Blz. 241
|
5.6 Een goed toegankelijke en veilige ICT-omgeving
|
Blz. 242
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 243
|
Een goed toegankelijke en veilige ICT-omgeving
|
Blz. 244
|
Een ontwikkelagenda ICT/informatiemanagement inclusief een meerjaren investeringsagenda opstellen.
|
Blz. 245
|
Planmatig uitvoering geven aan de W.O.O.
|
Blz. 246
|
Onderzoeken wat de impact is van het al dan niet toetreden tot de gemeenschappelijke regeling Historisch Centrum Limburg (HCL).
|
Blz. 247
|
5.7 Veiligheid; een gezamenlijke verantwoordelijkheid
|
Blz. 248
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 249
|
Veiligheid; een gezamenlijke verantwoordelijkheid
|
Blz. 250
|
Uitvoering geven aan Integraal VeiligheidsPlan 2020 - 2023.
|
Blz. 251
|
Het gebruik van de fixi-app stimuleren voor het melden van onveilige situaties.
|
Blz. 252
|
Bewonersplatforms, buurtnetwerken en buurtbemiddeling instellen.
|
Blz. 253
|
Inzet van het Keurmerk Veilig Ondernemen (KVO) op bedrijventerreinen continueren.
|
Blz. 254
|
In beeld brengen de overlastgevende bedrijven in de wijk en ondernemers die willen verplaatsen. Tevens aanpak uitwerken.
|
Blz. 255
|
5.8 Ondermijning een halt toeroepen
|
Blz. 256
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 257
|
Ondermijning een halt toeroepen
|
Blz. 258
|
De integrale ondermijningsbeelden verdiepen en de aanpak ondermijning hierop afstemmen.
|
Blz. 259
|
Bewustwordingscampagnes rondom ondermijning opzetten.
|
Blz. 260
|
Gerichte acties met inzet van Flexteams uitvoeren.
|
Blz. 261
|
Flankerend beleid (zoals bibob, damocles, drank- en horecaregels etc.) actief inzetten.
|
Blz. 262
|
5.9 Jeugdproblematiek in de greep
|
Blz. 263
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 264
|
Jeugdproblematiek in de greep
|
Blz. 265
|
Inzetten op een gezamenlijke aanpak van de jeugdproblematiek.
|
Blz. 266
|
Preventievoorlichting, controle & handhaving rondom alcohol en drugs voortzetten.
|
Blz. 267
|
5.10 Personeel
|
Blz. 268
|
Personeel
|
Blz. 269
|
Overhead
|
Blz. 270
|
Beleidsindicatoren
|
Blz. 271
|
Kaderstellende documenten
|
Blz. 272
|
Verbonden partijen
|
Blz. 273
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 274
|
Bestuursakkoord 2023-2026
|
Blz. 275
|
Paragrafen
|
Blz. 276
|
Paragraaf 1: Lokale heffingen
|
Blz. 277
|
Inleiding
|
Blz. 278
|
Totaaloverzicht
|
Blz. 279
|
Paragraaf 1: Lokale heffingen
|
Blz. 280
|
Paragraaf 2: Weerstandsvermogen en risicobeheersing
|
Blz. 281
|
Paragraaf 2: Weerstandsvermogen en risicobeheersing
|
Blz. 282
|
Kengetallen
|
Blz. 283
|
Tabel kengetallen
|
Blz. 284
|
Toelichting kengetallen
|
Blz. 285
|
Geprognosticeerde balans per 31-12
|
Blz. 286
|
Risico's
|
Blz. 287
|
Toelichting volgnummers tabel
|
Blz. 288
|
Paragraaf 3: Kapitaalgoederen
|
Blz. 289
|
Paragraaf 3: Kapitaalgoederen
|
Blz. 290
|
Toelichting
|
Blz. 291
|
Tabel onderhoudstoestand
|
Blz. 292
|
Toelichting
|
Blz. 293
|
Paragraaf 4: Financiering
|
Blz. 294
|
Paragraaf 4: Financiering
|
Blz. 295
|
EMU-saldo
|
Blz. 296
|
Renterisiconorm
|
Blz. 297
|
Renteschema
|
Blz. 298
|
Kasgeldlimiet
|
Blz. 299
|
Schatkistbankieren
|
Blz. 300
|
Kaderstellende documenten
|
Blz. 301
|
Paragraaf 5: Bedrijfsvoering
|
Blz. 302
|
Paragraaf 5: Bedrijfsvoering
|
Blz. 303
|
Omschrijving
|
Blz. 304
|
Paragraaf 6: Verbonden partijen
|
Blz. 305
|
Inleiding
|
Blz. 306
|
tabel
|
Blz. 307
|
Paragraaf 6: Verbonden partijen
|
Blz. 308
|
Paragraaf 7: Grondbeleid
|
Blz. 309
|
Paragraaf 7: Grondbeleid
|
Blz. 310
|
Financiële tabel
|
Blz. 311
|
Toelichting
|
Blz. 312
|
Woningbouwopgave 2022-2030 Eijsden-Margraten
|
Blz. 313
|
Financiële begroting
|
Blz. 314
|
Overzicht kosten per beleidsveld
|
Blz. 315
|
Kosten per prioritair thema en kerntaken programma 1
|
Blz. 316
|
Kosten per prioritair thema en kerntaken programma 2
|
Blz. 317
|
Kosten per prioritair thema en kerntaken programma 3
|
Blz. 318
|
Kosten per prioritair thema en kerntaken programma 4
|
Blz. 319
|
Kosten per prioritair thema en kerntaken programma 5
|
Blz. 320
|
1.1 Begroting conform taakvelden BBV
|
Blz. 321
|
Recapitulatie taakvelden
|
Blz. 322
|
Taakveld 0
|
Blz. 323
|
Taakveld 1
|
Blz. 324
|
Taakveld 2
|
Blz. 325
|
Taakveld 3
|
Blz. 326
|
Taakveld 4
|
Blz. 327
|
Taakveld 5
|
Blz. 328
|
Taakveld 6
|
Blz. 329
|
Taakveld 7
|
Blz. 330
|
Taakveld 8
|
Blz. 331
|
1.2 Incidentele baten en lasten en structureel en reëel evenwicht
|
Blz. 332
|
Begintekst
|
Blz. 333
|
Overzicht inc baten en lasten
|
Blz. 334
|
Toelichting incidentele baten en lasten
|
Blz. 335
|
Staatje structureel incidenteel
|
Blz. 336
|
Conclusie
|
Blz. 337
|
Staatje structureel en reëel evenwicht
|
Blz. 338
|
Toelichting SRE
|
Blz. 339
|
1.3 Investeringsstaat 2023-2026
|
Blz. 340
|
1.3 Investeringsstaat 2023 - 2026
|
Blz. 341
|
1.4 Stand en verloop reserves en voorzieningen
|
Blz. 342
|
Reserves en voorzieningen 2023
|
Blz. 343
|
Reserves en voorzieningen 2024
|
Blz. 344
|
Reserves en voorzieningen 2025
|
Blz. 345
|
Reserves en voorzieningen 2026
|
Blz. 346
|
1.5 Overzicht algemene dekkingsmiddelen
|
Blz. 347
|
1.5 Overzicht algemene dekkingsmiddelen
|
Blz. 348
|
1.5 Overzicht algemene dekkingsmiddelen
|
Blz. 349
|
1.6 Opbouw algemene uitkering 2023 - 2026
|
Blz. 350
|
1.6 Opbouw algemene uitkering 2023 - 2026
|
Blz. 351
|
Activiteiten
|
|
Zoeken
|
|
Bijlagen
|
|
Contact
|
|
PrivacyStatement
|
|
Sitemap
|
|