Wat mag het kosten? | Primitief | Begr.wijz. | Begroting | Begr.wijz. | Begroting 2020 | |||
5. Bestuur en dienstverlening | Begroting 2020 | NW | Burap 1 | Na Burap 1 | ||||
Saldo beleidsveld 5.1 Dienstverlening: ´Dichtbij Mensen´ | -€ 1.545.871 | -€ 1.545.871 | -€ 30.000 | -€ 1.575.871 | ||||
Saldo beleidsveld 5.2 Een open en transparant Bestuur | -€ 1.457.542 | -€ 1.457.542 | -€ 1.457.542 | |||||
Saldo beleidsveld 5.3 Inspraak is een vanzelfspekendheid | -€ 60.000 | -€ 60.000 | -€ 46.500 | -€ 106.500 | ||||
Saldo beleidsveld 5.4 Een gezonde en solide financiële huishouding | € 47.020.565 | € 22.247 | € 47.042.812 | -€ 28.000 | € 47.014.812 | |||
Saldo beleidsveld 5.5 Doelgericht samenwerken | -€ 150.876 | -€ 150.876 | -€ 150.876 | |||||
Saldo beleidsveld 5.6 Een goed toegankelijke en veilige ICT-omgeving | -€ 1.456.137 | -€ 13.230 | -€ 1.469.367 | -€ 93.055 | -€ 1.562.422 | |||
Saldo beleidsveld 5.7 Veiligheid: een gezamenlijke verantwoordelijkheid | -€ 2.251.606 | -€ 2.251.606 | -€ 22.573 | -€ 2.274.179 | ||||
Saldo beleidsveld 5.8 Ondermijning een halt toeroepen | ||||||||
Saldo beleidsveld 5.9 Jeugdproblematiek in de greep | ||||||||
Saldo beleidsveld 5.10 Personeel | -€ 15.837.317 | -€ 19.017 | -€ 15.856.334 | -€ 15.856.334 | ||||
Saldo beleidstaak vóór bestemming | € 24.261.216 | -€ 10.000 | € 24.251.216 | -€ 220.128 | € 24.031.088 | |||
Mutaties reserves | € 695.439 | € 20.000 | € 715.439 | € 0 | € 715.439 | |||
Saldo beleidstaak na bestemming | € 24.956.655 | € 10.000 | € 24.966.655 | -€ 220.128 | € 24.746.527 | |||
Wat willen we bereiken?
Terug naar navigatie - Wat willen we bereiken?5.1. De zichtbaarheid en communicatie over dienstverlening, burgerparticipatie en de activiteiten vergroten.
Dicht bij mensen, dat is het motto van onze dienstverlening. We zetten ons continu in om dit merkbaar en zichtbaar te maken voor onze inwoners. Het contact met onze inwoners is altijd persoonlijk en professioneel. De dienstverlening is gericht en afgestemd op het perspectief van de inwoner, ondernemer, vereniging, organisatie of de bezoeker. Hierbij wordt een houding ingenomen van wat is wél mogelijk in plaats van wat is niét mogelijk. Kernbegrippen bij de servicegerichtheid zijn: tijdig, begripvol, deskundig, eerlijk en duidelijk.
Uitgangspunt is dat onze gemeente gemakkelijk bereikbaar blijft; zowel digitaal als telefonisch als ook fysiek. Tevens wordt georganiseerd dat elke burger binnen vijf werkdagen voorzien wordt van een reactie waarin weergegeven wordt wie contactpersoon is, hoe het behandelproces verder gaat verlopen en het voorziene tijdpad van afhandeling. Om dit alles te bewerkstelligen wordt doorgepakt op de in 2020 vastgestelde dienstverleningsvisie en het organisatie-ontwikkeltraject (TOEM) dat lopende is.
Middelen en menskracht worden beschikbaar gesteld om verbetering van de dienstverlening ook daadwerkelijk mogelijk te maken. Tevens wordt de waardering van onze inwoner rondom de dienstverlening middels periodieke metingen gemonitord, zodat de ontwikkelingen in de klanttevredenheid goed in beeld komen.