Kwaliteit
Fase 1 van het project dienstverlening is afgerond. In oktober is de visie dienstverlening ´dichtbij mensen´ door de gemeenteraad vastgesteld. In het verlengde van deze visie is in Q4 gestart met de implementatie.
Vanaf de 2e helft van 2020 heeft continue monitoring van de fixi-app plaatsgevonden. In het licht van het traject van de dienstverlening zal in Q2 van 2021 de klantgerichtheid en het leaner maken van het proces het werken rondom openbare meldingen verder geoptimaliseerd worden. Het team VTH (vergunningverlening, toezicht en handhaving) is in 2020 verder doorontwikkeld, hetgeen met name in de 2e helft van 2020 aan de orde was. Per begin 2020 is het team VTH uitgebreid met de BOA´s en OOV, waarmee het team VVTH is ontstaan. Ook hiervoor geldt dat door Corona niet direct de focus op ontwikkeling gelegd kon worden. In de 2e helft van 2020 is dit evenwel nadrukkelijk opgepakt. In Q4 is het team VVTH verbreed met RO en is in het licht van het dienstverleningstraject gestart met een integrale kijk en sturing op klant- en resultaatgerichtheid.
In 2020 is een pilot uitgevoerd rondom het communicatiever maken van de organisatie. Het project ´Klinkende Taal´ is hiervoor ingezet. Op basis van de bevindingen is er in Q4 voor gekozen om het project te verbreden naar een groter deel van de organisatie.